HZS ČR: Večerní srážka dvou vlaků u Českého Brodu

15.07.2020 14:55 | Zprávy

V úterý 14. července v 21.37 hodin přijalo Krajské operační a informační středisko HZS Středočeského kraje hlášení o vážné železniční nehodě dvou vlaků u Českého Brodu na Kolínsku.

HZS ČR: Večerní srážka dvou vlaků u Českého Brodu
Foto: udalosti112.cz
Popisek: Hasičský záchranný sbor ČR - logo

Událost se stala na trati č. 011 těsně před vjezdem do Českého Brodu ve směru od Prahy na drážním kilometru 378,4. Podle prvních informací z místa nehody narazila osobní souprava CityElefant s více než stovkou cestujících do stojícího nákladního poštovního vlaku. Přední část dvoupodlažní elektrické jednotky zůstala po nárazu zaklíněna do zadního nákladního vozu, navíc byla setrvačností nadzvednuta mimo koleje.

Vzhledem k závažnosti nehody byly na místo postupně vyslány jednotky ze třetího poplachového stupně. U události tak zasahovali profesionální hasiči ze stanic Český Brod, Kladno, Kolín, Kutná Hora, Nymburk, Říčany a Stará Boleslav, jednotky podniku Správa železnic z Nymburka a Prahy a jednotky sboru dobrovolných hasičů obcí Poříčany, Škvorec a Úvaly. Pro zajištění tepelného komfortu pasažérů vyjely ze stanic v Mladé Boleslavi a ve Slaném evakuační autobusy. O mezikrajskou spolupráci byli požádáni kolegové HZS hl. m. Prahy ze stanice HS-7 Smíchov, kteří disponují speciálním vyprošťovacím kontejnerem.

Pro lepší koordinaci záchranných prací byl vytvořen štáb velitele zásahu, jehož členy byli i zástupci drážních hasičů, Policie ČR a zdravotnické záchranné služby. Hasiči společně se zdravotníky začali s ošetřováním zraněných lidí, které postupně vynášeli na stanoviště, kde byli ranění tříděni metodou START. Dva těžce zranění pacienti byli transportováni do nemocnic v Praze a Českých Budějovicích letecky přivolanými vrtulníky. Osm středně těžce a dvacet pět lehce zraněných osob rozvezly posádky zdravotnické záchranné služby sanitkami do nemocnic v Kolíně, Nymburku a v Praze.

Část hasičů a policistů pročesávala okolí nehody pro případ, kdyby někdo z cestujících v šoku opustil vlak a zůstal například ležet v poli se zraněním. V pátrání pomáhal i vrtulník s termovizí. Kvůli velké tmě byl celý prostor kolem nehody a ošetřování zraněných nasvícen osvětlovacími balony a mobilními reflektory.

Začalo také vyhledávání pohřešovaného strojvůdce osobního vlaku, který byl nakonec nalezen bez známek života ve zdemolované kabině. Při vyprošťování těla spolupracovali středočeští hasiči s pražskými i drážními kolegy, neboť bylo nutné vykolejený vůz nejprve řádně stabilizovat a pak postupně rozřezávat.

Operační středisko k nehodě vyslalo i šest členů týmu posttraumatické péče, kteří poskytli některým cestujícím psychologickou pomoc. Většina osob z havarovaného vlaku pak byla odvezena evakuačními autobusy na vybraná stanoviště, ze kterých budou pokračovat náhradní dopravou.

Asi hodinu po půlnoci nechal velitel zásahu snížit poplachový stupeň na druhou úroveň a začal s redukcí zasahujících jednotek, které se po sbalení materiálu vracely na své stanice a zbrojnice. Před třetí hodinou si ale na místo vyžádal vyprošťovací tank od drážních hasičů z pražské Michle.

Tříkolejná trať byla po celou dobu vyšetřování uzavřena a železniční doprava na hlavním tahu mezi Prahou a Kolínem byla až do středečních ranních hodin odkláněna přes Lysou nad Labem. 

O týlové zabezpečení se postarali členové Českého červeného kříže z Prahy, kteří pro všechny zasahující složky zajistili ve své mobilní základně teplé i studené nápoje a drobné občerstvení. Nepřímo se do zásahu zapojily i dobrovolné jednotky z Kostelce nad Černými lesy, Mnichovic a Říčan, které kvůli udržení akceschopnosti držely zálohy na svých zbrojnicích.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…