„V případě úseku Opatovice – Časy, který měří necelých 13 kilometrů, je v současné době uzavřeno 99 procent všech smluv. Archeologické průzkumy na některých úsecích již začaly. Samotná stavba by měla podle aktuálních předpokladů ŘSD začít v září letošního roku s dokončením o čtyři roky později. Z mého pohledu je to však termín při znalosti prostředí nereálný vzhledem k tomu, že dosud není znám dodavatel stavby. Navíc lze dle informací našeho Východočeského muzea očekávat na trase zajímavé archeologické nálezy spojené se středověkým osídlením,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický k prvnímu z úseků na území kraje. „Veřejnost si zaslouží znát termíny, které odpovídají realitě a nejsou pouze snahou zaujmout v předvolebním boji. Z mého pohledu je zářijový termín pouze zbožným přáním, které neodpovídá realitě,“ doplnil hejtman s tím, že v září by pak dle informací ŘSD měl být zahájen archeologický průzkum na druhý úsek z Časů do Ostrova v délce necelých 15 kilometrů. Celkově se za oba úseky předpokládá hodnota stavby dosahující 12 miliard korun.
Dálnice nesmí končit před velkými městy
Hejtman také upozornil na problematiku spojenou se stavem stávající komunikace I/35 a problémy související s ukončením prvních etap před Vysokým Mýtem a Litomyšlí. „Nedovedu si představit, že dálnice v prvních dvou úsecích bude ukončena před Vysokým Mýtem a svedena na průtah vedoucí centrem města, dále na Hrušovou a Litomyšl. Již dnes je v těchto městech dopravní situace kritická, což se tímto dočasným opatřením rozhodně nezlepší. Proto jsme již před časem iniciovali vypracování studie na možnost vytvoření střídavých třípruhů na vhodných úsecích I/35, mezi které patří například oblast Gajeru za Litomyšlí nebo rovného úseku před Moravskou Třebovou. ŘSD znovu prověří možnost úpravy těchto úseků, což by zcela jistě stávající situaci usnadnilo,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Podle informací ŘSD by měla stavba páteřní komunikace pokračovat dalšími šesti úseky mezi Ostrovem a Starým Městem v délce téměř 60 kilometrů. „ŘSD předpokládá zahájení stavby v roce 2020 a její dokončení o čtyři roky později. Celá trasa do Mohelnice by měla být hotová v roce 2025, což je i tak velmi optimistický termín, ale skutečnosti odpovídá více, než některá prohlášení před loňskými krajskými volbami. Jako jeden z mála jsem od počátku tento termín uváděl a ukazuje se, že to byl předpoklad správný,“ uvedl hejtman Netolický.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva