Již jsme si jako záchranáři zvykli na E-Call v autě, který automaticky odešle nouzovou zprávu v případě nehody, ale to, s čím jsme se setkali v poslední době je poněkud problematičtější.
Majitelé mnoha moderních zařízení známých a hojně užívaných výrobců mají k dispozici obdobnou funkci, která hlídá jejich bezpečí v případě pádu. Bohužel tato zařízení občas vyhodnotí ne zcela správně naléhavost situace a problém pro záchranáře všech složek IZS je na světě.
Jako příklad uvedu lehký pád bez následků a bez poranění lyžaře v Janských Lázních. Turista pokračoval, po oprášení od sněhu, dále ve svém lyžování a ani netušil, že se spustil řetězec záchranných činností. Bezpečnostní systém v jeho elektronickém zařízení vyhodnotil situaci jako nouzovou a odeslal záchranářům zprávu. Majitel zařízení nereagoval na zpětná volání a tudíž se rozběhla záchranná akce s popisem . „Dopravní nehoda nikdo nekomunikuje“. Další pikanterií v příběhu je okamžitá reakce novinářů. Nějaký všímavý turista okamžitě oslovil média, že se asi stalo něco strašného, protože záchranáři jezdí po sjezdovce tam a zpět. Ano jezdili a hledali „poraněnou“ osobu.
Majitelé a provozovatelé těchto zařízení, prosíme Vás o spolupráci. Správné nastavení parametrů v zařízení zamezí, nebo alespoň omezí, odesílání náhodných výzev.
Zároveň si dovolujeme požádat všechny oznamovatele nehod, aby reagovali na zpětná volání záchranářů. „ Záchranáři HS Vám volají zpět z dispečerských telefonů a tudíž se nezobrazují čísla jako tísňová a nebo přímo adresná od HS. Pokud jste nehodu, pohřešování, nebo úraz nahlašovali na číslo +4201210 nebo 155, prosím očekávejte příchozí hovor.“
Děkujeme a přejeme Vám všem mnoho krásných zážitků, hodně štěstí, zdraví a radosti v roce 2023.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva