Podnikatelskou delegaci budou tvořit zástupci firem působících v oblastech výroby speciální železniční techniky, těžkých frézovacích a vyvrtávacích strojů, dodavatelé minipivovarů, lékařských přístrojů a zařízení do nemocnic, kovového nábytku, cestovní kanceláře, mezinárodní přepravci a několik českých výrobců lehkých letadel.
V delegaci jsou zastoupené ale také podniky zabývající se estetickou medicínou, průmyslovou automatizací a robotizací, vývojem a výstavbou akvaponických farem, vývojem informačních systémů a optických přístrojů. Delegaci tvoří i představitelé asociací působících v logistice a sportu.
Hospodářská komora podnikatelskou misi koncipuje jako multioborovou. Přihlásit se do ní mohla kterákoli česká firma bez ohledu na svou velikost. V delegaci tak budou zastoupené tuzemské firmy napříč regiony, odvětvími a obory.
Hospodářská komora za podpory Smíšené česko-čínské komory vzájemné spolupráce připravuje v Číně celkem dvě podnikatelská fóra – pátek 26. dubna v Pekingu fórum na téma Nové Hedvábné stezky, druhé o den později v přístavní metropoli a centru obchodu se zahraničím Tianjin. Rovněž plánuje jednání delegace s největší čínskou platformou pro elektronický obchod JD.com se třemi sty miliony zákazníky (e-commerce), seminář a networking s čínskými partnery ve městě Langfang a jednání matchmaking firem. Během mise proběhne za účasti podnikatelů také slavnostní otevření české expozice na Beijing Expo.
Náklady spojené s organizací mise stejně jako u kterékoli jiné cesty zajišťované Hospodářskou komorou hradí sami podnikatelé, tzn. včetně víz, ubytování, podílejí se nákladech na místní transfery, catering, pronájem konferenčních prostor a jednacích místností apod.
Podle analýz Hospodářské komory vývoz do Číny se od roku 1999, od kdy publikuje ČSÚ data o zahraničním obchodu, do roku 2018 zvýšil 27krát na hodnotu přes 56 miliard korun v roce 2018. Potenciál, který čínský trh nabízí, české firmy ale nevyužívají dostatečně. Svědčí o tom statistiky vývozu, do Číny s 1,4 miliardami obyvatel míří pouhá desetina procenta exportu. Hlavní postavení v českém vývozu do Číny dlouhodobě zaujímají stroje a dopravní prostředky, které tvoří více než polovinu přímého exportu. Češi do Číny vyváží hlavně průmyslové a spotřební zboží, zejména součásti motorových vozidel, čerpadla, rozvaděče, telefonní přístroje, obvody, hračky, kočárky či pneumatiky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva