Hospodářská komora ČR přijala před nedávnem s potěšením vstup společnosti Flixbus na trh české dálkové a mezinárodní autobusové dopravy. Vidí v tom posílení nabídky na domácím trhu stejně jako možnost využití velké mezinárodní autobusové sítě ve prospěch českých cestujících.
Ke vstupu na nový trh bezpochyby patří akviziční ceny a nejrůznější marketingové nabídky. Není však možné používat podnákladové ceny po dlouhou řadu měsíců a celoplošně, a k tomu účelu přerozdělovat výnosy z jiných spojů s cílem likvidovat domácí konkurenci nebo donutit ji k nevýhodné fúzi. Podle zkušeností Hospodářské komory ČR nevede takový postup k lepšímu uspokojení cestujících, protože po odstranění konkurentů obvykle ceny jízdného vzrostou, kvalita služeb a hustota spojů se sníží a veškerý pozitivní efekt se ztratí. Kromě toho dané praktiky budí oprávněný odpor antimonopolních orgánů.
Chceme v této souvislosti podotknout, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v současnosti prověřuje také údajné predátorské ceny monopolního železničního dopravce, státní akciové společnosti České dráhy, v komerční železniční dopravě na trase Praha – Ostrava.
Věříme, že Flixbus jakožto odpovědná mezinárodní společnost tímto způsobem postupovat nebude a uchová si natrvalo dobré jméno i rostoucí oblibu českých cestujících.
Emanuel Šíp
předseda Dopravní sekce Hospodářské komory České republiky
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva