Hospodářská komora ČR přijala před nedávnem s potěšením vstup společnosti Flixbus na trh české dálkové a mezinárodní autobusové dopravy. Vidí v tom posílení nabídky na domácím trhu stejně jako možnost využití velké mezinárodní autobusové sítě ve prospěch českých cestujících.
Ke vstupu na nový trh bezpochyby patří akviziční ceny a nejrůznější marketingové nabídky. Není však možné používat podnákladové ceny po dlouhou řadu měsíců a celoplošně, a k tomu účelu přerozdělovat výnosy z jiných spojů s cílem likvidovat domácí konkurenci nebo donutit ji k nevýhodné fúzi. Podle zkušeností Hospodářské komory ČR nevede takový postup k lepšímu uspokojení cestujících, protože po odstranění konkurentů obvykle ceny jízdného vzrostou, kvalita služeb a hustota spojů se sníží a veškerý pozitivní efekt se ztratí. Kromě toho dané praktiky budí oprávněný odpor antimonopolních orgánů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva