„Lávka přes Štvanici je projektem, významným pro celé město. Holešovicím a Karlínu schází propojení a na Štvanici, což by mohla být oblíbená rekreační zóna, kvůli nepříjemnému automobilovému provozu na Hlávkově mostě nikdo nechodí,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy. „Architektonickou soutěž považuji za nejspolehlivější způsob, jak dojít ke kvalitnímu řešení.“
Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt spolu s rozvíjejícím se areálem Pražské tržnice, který má potenciál stát se významným kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva