1. místo - Popis převratné půjčky - FINGRAM. Čím odpovědnější klient s vyšší finanční gramotností, tím nižší úrok a tím výhodnější podmínky úvěru. Práce obsahuje i komiksový popis celé situace schvalování úvěru a náhled testu při schvalování úvěru - Nikol Fantysová ze Západočeské univerzity Plzeň. Smyslem půjčky je zvýhodnění klientů, kteří jsou odpovědní a mají vysoký stupeň finanční gramotnosti. Vše se zjistí patnáctiminutovým testem v rámci schvalování půjčky.
Čím lépe v testu klient dopadne, tím bude mít nižší úrok u své půjčky a další výhody. Naopak lidé, kteří testem neprojdou, půjčku nedostanou. Je to zajímavý posun v porovnání s dnešní situací, kdy rozhoduje hlavně klientova úvěrová spolehlivost zjištěná z bankovních registrů a jeho bonita, tedy dostatečný příjem. Testy finanční gramotnosti zatím banky při schvalování půjček nevyužívají.
2. místo -. Reklamní spot na ideální banku s originální písní a propracovaným scénářem, atmosférou a zejména vtipem - Kristián Bureš, Kristýna Kaizrová a Veronika Handlířová z gymnázia Frýdlant nad Ostravicí. Studenti do soutěže přihlásili nejen své video, ale také píseň, která video provází. Studenti si přitom ani scénář, ani píseň nepůjčili, jak bývá běžné, ale vše si vymysleli a složili úplně sami. V rámci videa se potulujeme jako ztracený a zklamaný klient bezprizorně městem, jsme nešťastní z přístupu bank ke klientům. Nakonec klientovi nezbude nic jiného, než uložit své peníze do matrace, než se v budoucnu objeví skutečně ta ideální banka, kterou hledá. Použití příkladu matrace je přitom zobrazeno jako nadsázka. Než totiž využívat služeb nevstřícných bank, kterým jde jen o zisk a vložené peníze úročí minimálním, nebo dokonce žádným úrokem, dá klient, resp. naši studenti prostředky raději do své matrace.
3. místo - SmartBILL. Služba, která umožní elektronické ukládání a evidování účtenek v internetovém bankovnictví. Při reklamaci pak stačí sdělit kód účtenky a prodejce už vše zařídí. Dalším smyslem služby je evidování a členění jednotlivých útrat dle položek (potraviny, oblečení, pohonné hmoty). Klient tak bude mít dokonalý přehled o tom, za co konkrétně a v jaké době utrácel. Může pak regulovat své chování a omezovat zbytečné výdaje. Nápad zpracovala Tereza Růžičková z gymnázia Voděradská Praha 10.
Ačkoliv měli studenti z Frýdlantu na druhém místě hodnocení stejné, jako studentka na třetím místě, rozhodovalo jednotlivé nejvyšší hodnocení, které bylo dosaženo. Studenti z Frýdlantu získali od jednoho z porotců nejvyšší hodnocení 10 (v případě Terezy Růžičkové bylo nejvyšší hodnocení 9), což je posunulo na druhé místo.
"Velmi pozitivně oceňuji letošní aktivní účast především středních škol v této soutěži. Školy a jejich zástupci tak dokazují, že je pro ně finanční gramotnost jejich studentů důležitá a nebojí se pro tento cíl něco aktivně udělat. Doufám také, že se mnohé z nápadů a návrhů studentů stanou v budoucnu mezi bankovními službami a produkty realitou", říká Patrik Nacher, organizátor soutěže.
"Vítězný nápad na půjčku zvýhodňující klienty s dobrými finančními znalostmi i bronzový nápad na službu pro elektronickou evidenci účtenek ukazují směry, kterými by se bankovní služby skutečně mohly dál ubírat. Klienti u nich totiž od bank dostávají nějakou netradiční hodnotu navíc, a tím by se mohly banky v době vysoké konkurence na trhu odlišit od ostatních," říká Vladimír Komjati, tiskový mluvčí Air Bank.
Tabulka s umístěním studentů:
1 |
Fantysová Nikol |
ZČU |
47,50 |
2 |
Bureš Kristián, Kaizrová Kristýna, Handlířová Veronika |
Gymnázium Frýdland n.O. |
46,00 |
3 |
Růžičková Tereza |
Gymnázium Voděradská Praha |
46,00 |
4 |
Obrazová Jana |
Gymnázium Voděradská Praha |
44,00 |
5 |
Škvorová Tereza, Podzimková Eva |
Gymnázium Přípotoční Praha |
43,50 |
6 |
Ziková Markéta |
GOAP Znojmo |
42,50 |
7 |
Dvořák Michal |
GOAP Znojmo |
42,50 |
8 |
Krejčí Michaela |
UHK |
42,00 |
9 |
Jan Vencl |
VŠFS |
41,50 |
10 |
Kantor Jakub, Kocich Radoslav |
Gymnázium Frýdland n.O. |
41,00 |
11 |
Matoušek Pavel |
ISŠTE Sokolov |
40,00 |
12 |
Micelli Daniel |
Třinecká OA |
40,00 |
13 |
Nuttová Ivana |
UHK |
40,00 |
14 |
Korabečná Karolína |
Gymnázium Krnov |
39,50 |
15 |
Hořák Jan, Fotr Adam |
Gymnázium Přípotoční Praha |
38,50 |
16 |
Otáhal Stanislav |
ISŠ Slavkov u Brna |
38,50 |
17 |
Závodná Magdaléna |
Gymnázium Frýdland n.O. |
38,00 |
18 |
Zahradníček Jan |
Třinecká OA |
38,00 |
19 |
Bartůšková Aneta |
UHK |
38,00 |
20 |
Čmiel Filip |
Třinecká OA |
37,00 |
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com
Nejlepší školou v soutěži se stala Univerzita Hradec Králové
Nejúspěšnější školou se v rámci soutěže stala Univerzita Hradec Králové, jejíž studenti nejen že vykázali velmi dobré výsledky v hodnocení poroty, ale tato škola také přihlásila do soutěže rekordní počet studentů.
Pořadí |
škola |
průměr hodnocení |
bonus za počet studentů |
celkem |
1 |
UHK |
27,42 |
10,3 |
37,72 |
2 |
Gymnázium Voděradská Praha |
33,07 |
2,3 |
35,37 |
3 |
ISŠTE Sokolov |
31,88 |
1,3 |
33,18 |
4 |
Gymnázium Frýdland n.O. |
30,86 |
2,3 |
33,16 |
5 |
GOAP Znojmo |
27,83 |
5 |
32,83 |
6 |
Třinecká OA |
29,2 |
3,3 |
32,5 |
7 |
Gymnázium Krnov |
28,42 |
2 |
30,42 |
8 |
ISŠ Slavkov u Brna |
23,37 |
6,3 |
29,67 |
9 |
Gymnázium Přípotoční Praha |
26,21 |
2 |
28,21 |
10 |
SPŠ ST Panská, Praha |
25,37 |
2,7 |
28,07 |
11 |
SPoSŠ Česká Lípa |
27,25 |
0,7 |
27,95 |
12 |
SOŠS Kavčí hory |
24,1 |
3,3 |
27,4 |
13 |
SŠ informatiky, bankovnictví Brno |
25,5 |
1,3 |
26,8 |
14 |
SOŠ logistická Dalovice |
23,43 |
2,7 |
26,13 |
15 |
Slovanské gymnázium Praha |
22,25 |
0,7 |
22,95 |
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com
Soutěžní práce hodnotila odborná porota z řad redaktorů ekonomického a finančního serveru, zástupci z bankovního sektoru, zástupce z řad učitelů vysokých škol, zástupce společnosti EFMA, a také vítěz jednoho z minulých ročníků soutěže. Na soutěžních pracích se hodnotil zejména nápad, odbornost a realizovatelnost. Kladně byli studenti hodnoceni i za dobré znalosti bankovního a finančního sektoru, které dokázali promítnout do svých soutěžních prací.
Soutěže se zúčastnilo rekordních 23 středních a vysokých škol. Tento ročník měli převahu studenti škol středních. Středních škol se zúčastnilo 19, zatímco vysoké školy se zúčastnily 4.
Ceny:
Pro kategorii „nejlepší práce“ jsou určeny následující ceny:
- 1. místo: finanční odměna 25 000 Kč.
- 2. místo: finanční odměna 15 000 Kč.
- 3. místo: finanční odměna 5 000 Kč.
Speciální cena pro školu, na níž studuje vítězný student:
- Finanční odměna v hodnotě 10 000 Kč
Cena pro nejlepší školu (viz. tabulka):
- Finanční odměna v hodnotě 10 000 Kč
Soutěžní práce mohly školy i samotní studenti zasílat od 1. 6. 2015 do 30. 11. 2015. V daném termínu se mohly do soutěže hlásit i celé školy.
DALŠÍ INFORMACE O SOUTĚŽI NAJDETE ZDE!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva