„Do vozidla se dá kamera, která snímá trať a rozpoznává značky i situaci na trati, a na základě toho posílá signály, podle kterých se pak vozidlo řídí,“ vysvětlil doc. Ing. Jiří Rybička, Dr., a dodal: „Ve vozidle pak nemusí být dohled, stačí pouze dálkový. Vozidlo vlastně ‚uvidí‘ značku a na základě toho samo zrychlí nebo zpomalí.“
Laboratoř řízení kolejových vozidel, která letos na jaře oslavila první výročí svého fungování, umožňuje na vlakových modelech testovat programy k řízení dopravy na železnici. „Pracujeme také na ovládání dopravy mobilním telefonem,“ naznačil plány do budoucna Rybička. Vlakové modely fungují pod fakultou díky spolupráci s Klubem modelářů železnic Brno, který zde aktuálně připravuje červnovou vícedenní výstavu vlakových modelů.
„Máme tu např. model reálné meziválečné dráhy Veverská Bítýška – Kuřim. Je to model historické trati,“ popsal jeden z exponátů Ing. Pavel Haluza, Ph.D. Vytvořit program, který automaticky řídí vlaky podle jízdního řádu i aktuální situace na trati, mohou studenti informatiky i v rámci nového volitelného předmětu, jenž bude v nabídce fakulty od příštího akademického roku.
„Rádi bychom také navázali spolupráci se Zahradnickou fakultou při tvorbě modelové krajiny,“ potvrdil Rybička, který Laboratoř řízení kolejových vozidel pravidelně zpřístupňuje malým i velkým fanouškům železničních modelů.
Více informací na www.kmz-brno.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva