„Petr Žaluda se opět snaží prodat státu bezcenné pozemky, aby zakryl ztrátovou ekonomiku ČD a ČD Cargo. Pomoci mu k tomu má údajně i Roman Janoušek“
„V souvislosti s informacemi o dalším osudu Petra Žaludy v čele Českých drah se objevují informace o intenzivní snaze Petra Žaludy prodat státu pozemky a nemovitosti, které před tím ČD získaly od státu převodem zadarmo.“
Udržení Petra Žaludy ve funkci je v zájmu lobbyistů
„V posledních týdnech kulminuje enormní snaha Romana Janouška o udržení pana Žaludy v čele Českých drah. Roman Janoušek je zhoubným nádorem ČD, který tuto firmu vysává. Pokud se vláda nezbaví vlivu Romana Janouška a Petra Žaludy na chod ČD, nebo alespoň nezastaví příliv miliard, které jsou zdrojem dalších kšeftů s různými lobbystickými skupinami, nebudou České dráhy nikdy připraveny na vstup konkurence, které se tak vehementně brání", zdůrazňuje Radim Jančura.
Plán ČD: 8-12 miliard Kč z daní občanů za bezcenné pozemky, které ČD získaly zadarmo
„Petr Žaluda nyní žádá, aby stát zaplatil z daní občanů 8 - 12 miliard korun za pozemky, které nemají žádnou realitní hodnotu, neboť se nacházejí hluboko pod kolejemi a díky stoletému provozu jsou ekologicky zaneřáděné a jejich hodnota je dokonce záporná. Ačkoliv na ČD přešly chybou bez zaplacení jediné koruny, tyto pozemky se dráhy nyní snaží prodat státu zpět a vytáhnout z něj miliardy korun, které následně plánují investovat do obnovy vozového parku.“
Nedovolená podpora státem vlastněného dopravce
„Nákup vozového parku zní bohulibě, ale nové vlaky nemůže žádný dopravce kupovat z daní občanů. Šlo o jednoznačnou nedovolenou podporu. Pokud stát nakoupí majetek za cenu, kterou by soukromý investor nezaplatil, pak jde o čítankový příklad nedovolené veřejné podpory.“
RegioJet napadne jakékoli podobné snahy
„RegioJet toto zásadně odmítá a je připraven napadnout jakékoli podobné snahy mající za cíl čachrovat s majetkem státu a připravit občany o peníze z jejich daní. Takové jednání je nelegální a znamená de facto tunelování státního rozpočtu s cílem získání navíc nedovolené podpory pro jednoho z dopravců působících na železničním trhu.
Tento postup v minulosti kritizoval jak Nejvyšší kontrolní úřad, tak se odmítavě k němu nedávno vyjádřil i ministr dopravy Zbyněk Stanjura. Jediný správný způsob, jak s těmito pozemky naložit, je jejich bezplatný převod zpět na stát, tedy stejným způsobem, jak tyto pozemky ČD nabyly.“
ČD zastavují a rozprodávají majetek, jehož převod napadl Ústavní soud
„Koleje, železniční svršek, peróny, mosty a jiné stavby státu odjakživa patří, pozemky pod těmito stavbami byly chybně vloženy do ČD. Ačkoliv rozdělení majetku v roce 2003 napadl nález 83/2003 Ústavního soudu, který zrušil rozdělení majetku mezi ČD a SŽDC, doposud se zákonodárci ani po 10 letech (!!) s tímto nálezem nevypořádali. ČD získaly majetek, který získat neměly, tento majetek měl čekat na bezúplatný převod zpět na stát, aby byla chyba napravena. ČD tento "cizí" majetek však začaly rozprodávat, zajišťovat jím své dluhopisy, ačkoliv nejsou historickým právním nástupcem ve vlastnictví tohoto infrastrukturního majetku.“
„Petr Žaluda chce jít však ještě dále. Až prodá všechen původně státní majetek za miliardy zpět státu, plánuje vytvořit holding, který by opět tento státem draze nakoupený majetek bezúplatně vložil do jedné firmy ČD Holding.“
Petr Nečas v dopise RegioJetu: stát bude hledat řešení výhodné pro všechny
„Podobně se v osobním dopise se vyjádřil i předseda ODS a premiér Petr Nečas , který nám sdělil, že ve věci snahy ČD prodat státu majetek, který dříve dostaly ZDARMA, ministerstvo dopravy zpracovává jednotlivé varianty postupu tak, aby bylo možné na základě jejich analýzy stanovit odpovědné řešení vhodné pro VŠECHNY zúčastněné strany. Z toho vyplývá, že NIKOLI PRO JEDINÝ SUBJEKT – TEDY ČD, čímž by byl právě úplatný prodej, který by naopak byl absolutní nevýhodou pro občana - daňového poplatníka a celý dopravní trh.“
„Tímto děkujeme za ujištění Petru Nečasovi, že najde řešení, jak převést pozemky způsobem vhodným pro všechny strany – občany, dopravce a celou ČR.“
12 miliard Kč dotací ročně musí ČD stačit
„České dráhy si musí vystačit s dotacemi ve výši 12 miliard, nepotřebují žádnou další nedovolenou finanční injekci z prodeje majetku, který dostaly zdarma. Za působení Petra Žaludy byla míra dotací zvýšena o 4 miliardy Kč ročně a to musí stačit“, dodává Radim Jančura.
Radim Jančura, majitel RegioJet a holdingu Student Agency
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva