Jižní Čechy se dlouhodobě drží na špici žebříčku obliby mezi tuzemskými výletníky a dovolenkáři. Znovu to potvrdily výsledky osmého ročníku ankety Kraj mého srdce, vyhlášené v Praze na právě skončených mezinárodních veletrzích cestovního ruchu Holiday World & Region World. V Letňanech Jihočeši posbírali v osmi hodnocených tematických kategoriích celkem sedm „medailí“. Dvě zlaté, čtyři stříbrné a jednu bronzovou.
„Mezi 14 kraji České republiky jsme první v medailovém pořadí a druzí v absolutním pořadí ankety, jejímž hlavním a jediným cílem je zmapovat a meziročně porovnat vývoj preferencí obyvatel ČR v oblasti volnočasových aktivit. To v kontextu výsledků jednotlivých kategorií ukazuje, že naše směřování k podpoře aktivit pro celou škálu návštěvníků, je správnou cestou, jak na trhu cestovního ruchu uspět. Je to ale také indikátor významu turismu pro celou ekonomiku kraje,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.
Názvy návštěvníky hodnocených kategorií mluví jasně. Jihočeský kraj, disponující unikátní přírodou a památkami, umí zabavit každého. Lenochy i aktivní sportovce. Milovníky historie i adrenalinu. Děti, seniory i celé rodiny. A samozřejmě i vozíčkáře. Těm všem umí nabídnout atraktivní celoroční program, kvalitní služby i dobré jídlo a pití.
„Zklamáním určitě není ani obhajoba pátého místa v kategorii KAM na zimní dovolenou, protože je zřejmé, že i v tomto směru máme co nabídnout. Ovšem větru a dešti neporučíme. A když nepadá, tak prostě nepadá,“ dodal Polášek.
Jižní Čechy opravdová láska
Expozice Jihočeského kraje, historicky prvního partnerského regionu letošního 29. ročníku veletrhů Holiday World & Region World, která prezentovala novou turistickou značku Jižní Čechy opravdová láska, patřila na letňanském výstavišti k nejnavštěvovanějším. A to vyneslo Jihočechům další ocenění. Druhé místo PVA EXPO Praha v hodnocení nejpůsobivějších expozic s plošnou výměrou větší než 60 metrů čtverečních.
„Bylo nás vidět i slyšet a expozice kraje byla stále plná lidí. Úspěch měla i skupina Hrajeto, na jejíž skladby se často s chutí roztančili nejen návštěvníci veletrhu, ale leckdy i ostatní vystavující. Obrovský zájem byl také o fotokoutek s pravým kamenem ze Šumavy, kde se s oblibou fotily všechny generace návštěvníků,“ poznamenala manažerka marketingu JCCR Jana Píchová.
Zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu ovšem na veletrzích realizovali i více něž čtyřicet B2B jednání o další spolupráci s různými partnery v oblasti cestovního ruchu.
Letošního 29. ročníku mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World & Region World v Praze Letňanech ve dnech 13. – 16. února se podle údajů pořadatele, společnosti PVA EXPO Praha, zúčastnilo na celkové ploše více než 11 tisíc čtverečních metrů bezmála 500 vystavovatelů ze 46 zemí světa. Celkový počet návštěvníků překročil 31 tisíc. Dorazilo také téměř sedm tisíc odborníků z oblasti turismu a 360 novinářů.
Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje ZDE. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení,
komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva