Umístěno bude v prostorách českobudějovického Dopravně obchodního centra (DOC) Mercury, které je díky své poloze hlavním vstupním bodem turistů přijíždějících do regionu veřejnou hromadnou dopravou.
„Z průzkumu návštěvnosti, které jsme si nechali zpracovat v loňském roce jasně vyplývá, že mezi podstatnou část našich návštěvníků patří právě cizinci a turisté přijíždějící do regionu. V současné době zde ovšem chybí infopoint, kde by získali informace o turistické nabídce jižních Čech. Proto jsme velice rádi, že se nám podařilo najít společnou řeč se zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu,“ uvedla ředitelka DOC Mercury Nina Vališová.
Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek v této souvislosti poznamenal, že s myšlenkou vybudování krajského informačního centra se JCCR zabývá již dlouho, hledala však vhodný prostor pro jeho umístění. Strategická poloha DOC Mercury byla proto hlavním důvodem, proč se infocentrum otevře právě zde.
„Mercury je hlavním dopravním uzlem ve městě, který denně využijí tisíce návštěvníků regionu, obyvatel Českých Budějovic a lidí z celého regionu, kteří denně přijíždějí do krajského města. Tito všichni zde získají, například při čekání na svůj spoj, detailní informace nejen o ucelené turistické nabídce mapující celé jižní Čechy, ale také o aktuálních sportovních, kulturních zábavných a jiných akcích kompletně pokrývajících celý region,“ konstatoval Polášek.
V Mercury tak bude možné najít kompletní nabídku jižních Čech na jednom místě. Návštěvníci se tak dozvědí o zajímavostech ve všech koutech regionu. „Zde se budou zájemci moci inspirovat tipy na dovolenou či výlety, stejně jako zajímavou nabídkou produktů určených celé škále návštěvníků. Od rodin s dětmi přes vyznavače cykloturistiky až po milovníky adrenalinu, či památek nebo dobrého jídla a pití,“ poznamenal Polášek.
Provoz bezbariérového krajského infocentra JCCR prozatím naplánovala zkušebně na období letních prázdnin, tedy na dva měsíce vrcholící hlavní turistické sezóny. „Poté projekt vyhodnotíme a na základě podrobné analýzy budeme jednat, zde informační centrum zachovat trvale a v jaké podobě,“ dodal Polášek. Partnery pilotního projektu jsou například JIKORD, Jihočeský kraj – Odbor kultury a památkové péče a jím zřizované organizace, Oddělení marketingu a cestovního ruchu Jihočeského kraje, turistické oblasti v regionu apod.
Krajské informační centrum v DOC Mercury v českobudějovické Nádražní ulici bude otevřené denně, včetně sobot, nedělí a svátků, od 8 do 20 hodin. „Infocentrum bude umístěno v prostoru u vstupu od železničního nádraží a bude viditelně označeno tradičním zeleným íčkem,“ doplnila produktová manažerka JCCR Magdaléna Jiříková.
29. června se ovšem nebude otevírat jen nové infocentrum. „Na tento pátek máme nachystanou akci Kolo štěstí za vysvědčení. Jedná se o soutěž pro žáky a studenty, kteří se přijdou pochlubit svým vysvědčením, a mohou vyhrát některou z lákavých cen,“ dodává manažerka DOC Mercury Nina Vališová.
Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení a komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.
Dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích je moderním centrem umístěným poblíž středu města, a jeho koncepce je mimo jiné unikátní tím, že na střeše objektu je umístěno autobusové nádraží.
Jeho tavba byla zahájena v roce 2005 a dokončena o rok později na zastavěné ploše 12.621 metrů čtverečních. Užitná plocha pak představuje rozlohu cirka 60 tisíc metrů čtverečních. Na jejím zaplnění se ve dvou nadzemních patrech podílejí prodejny s různým sortimentem od potravin přes knihy a elektroniku, až po kavárny a restaurace.
Kromě jiného jsou v komplexu k dispozici informační místa Dopravního podniku města České Budějovice (MHD) a autobusového dopravce ČSAD Jihotrans, kde lze také koupit potřebné jízdenky. Zhruba 150 metrů od DOC Mercury se nachází vlakové nádraží. V současné době začíná DOC Mercury procházet modernizací. Kromě posílení bezpečnosti a modernizace kamerového systému se obchodní centrum dočká také renovace fasády i interiéru, nového osvětlení i vzduchotechniky. Zcela nový bude také food court.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva