Kritéria slouží také jako podklad pro hodnocení ředitelů ze strany zřizovatele a pro stanovení jejich ročních odměn.
„V hodnocení ředitelů budeme klást důraz na to, aby vedle samotné kvality výuky pečovali o podporu osobnostního rozvoje mladých lidí. Existuje několik sdílených programů pro tyto aktivity, které nabízí specializované organizace. Náš kraj například loni uzavřel memorandum o spolupráci s Mezinárodní cenou vévody z Edinburghu. Školy však mohou v tomto směru definovat i vlastní aktivity,“ uvedl Jiří Nantl – náměstek hejtmana JMK pro oblast vzdělávání a strategii chytrého regionu.
Druhou novinkou je důraz na spolupráci mezi školami navzájem a na spolupráci s obcemi, podniky a dalšími aktéry veřejného života v jejich bezprostředním okolí. Cílem je vyšší spolupráce v jednotlivých částech kraje, a to zejména se zaměstnavateli.
„S novými kritérii hodnocení dám ředitelům škol konkrétní doporučení, jak se stanovených cílů chopit, např. prostřednictvím ustavení poradních sborů zaměstnavatelů pro rozvoj školních vzdělávacích programů a dalších aktivit. Chceme-li školství posunout dále, musíme pracovat systematicky,“ dodal Nantl.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva