Jihomoravský kraj: První dvouvozová Moravia vyjela na testovací jízdu

08.09.2022 15:44 | Tisková zpráva

V půl šesté ráno ve čtvrtek 8. září 2022 vyrazila z Brna dolního nádraží do Tišnova na svou první zkušební jízdu s cestujícími dvouvozová vlaková souprava Moravia. Technici budou nový vlak testovat na jihomoravských kolejích dva dny. Vlak bude přepravovat cestující na trati S3 (Tišnov – Brno – Židlochovice).

Jihomoravský kraj: První dvouvozová Moravia vyjela na testovací jízdu
Foto: kr-jihomoravsky.cz
Popisek: Jihomoravský kraj - logo

„Doufám, že to pro lidi bylo pozitivní překvapení, když se nečekaně svezli novým vlakem. Já jsem hlavně rád, že už začínají jezdit. Čím dřív projdou všemi testy, tím dřív nahradí desítky let staré soupravy,“ uvedl hejtman Jan Grolich.

„Chceme dostat lidi do veřejné dopravy, zpátky do vlaků, a to se díky moderním železničním jednotkám může podařit. O dalším nasazení nových krajských vlaků do provozu rozhodne Drážní úřad,“ řekl radní pro dopravu Jiří Crha.

Testovací jízda nových vlaků s cestujícími může mít svá úskalí, v průběhu dne se mohou vyskytnout potřeby vozidlo různě doladit a vlak nemusí vydržet celý den v provozu.

„Vozidlo vyhovělo všem potřebným zkouškám požadovaných evropskou a národní legislativou. Nasazení do zkušebního provozu je posledním testem a jedná se zejména o zkoušku vozidel v reálném provozu na infrastruktuře české železnice, která nelze simulovat v rámci standardních typových zkoušek. Po úspěšném absolvování zkušebního provozu tak zákazník obdrží nejen bezpečné vozidlo z pohledu cestujících a obsluhy, ale také vozidlo plně vyzkoušené a způsobilé do pravidelného provozu s maximální spolehlivostí,“ doplnil Tomáš Ignačák, Prezident regionu CZ/SK Škoda Group.

Jihomoravský kraj jako první kraj v České republice nakoupil vlastní vlaky. Sedmatřicet elektrických železničních jednotek bude stát 6,651 miliardy korun (bez DPH). Kraj na ně bude čerpat dotaci z Operačního programu Doprava Evropské unie ve výši 5,5 miliardy, dotace tedy pokryje přibližně 85 % ceny. Jedná se o 31 čtyřvozových (333 míst k sezení) a 6 dvouvozových jednotek (146 míst k sezení) s moderním evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, dosahujících rychlosti až 160 km/hod. Nové elektrické vlaky budou jezdit zejména na dvou páteřních linkách - S2 (Křenovice - Sokolnice - Brno - Blansko - Skalice nad Svitavou - Letovice), S3 (Níhov - Tišnov - Brno hl. n. - Vranovice - Šakvice - Hustopeče / Tišnov - Brno hl. n. - Židlochovice). S2 (Křenovice - Sokolnice - Brno - Blansko - Skalice nad Svitavou - Letovice), S3 (Níhov - Tišnov - Brno hl. n. - Vranovice - Šakvice - Hustopeče / Tišnov - Brno hl. n. - Židlochovice). Dále budou nasazeny i na linkách S51 (Šakvice – Břeclav) a částečně i S9 (Břeclav – Hodonín). Prvním dopravcem, který bude jednotky provozovat, jsou České dráhy. Od prosince 2024 pak bude jednotky provozovat dopravce, který vzejde ze soutěže.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Víza zavádět nebudeme, je to fáma

19:02 Jihočeský kraj: Víza zavádět nebudeme, je to fáma

Zavedení vízové povinnosti pro vstup do jižních Čech je fáma. Tato spekulace se objevila v souvislos…