Jízdní řád 2015 v mezistátní a vnitrostátní dálkové dopravě Českých drah

29.11.2014 8:05 | Zprávy

Dvouhodinový interval rychlovlaků railjet mezi Prahou, Brnem, Vídní a Grazem, zkrácení cesty mezi hlavním nádražím v Praze a ve Vídni na 4 hodiny 10 minut, rychlovlak pendolino na trase z Prahy a Ostravy do Žiliny, Popradu a Košic v historicky nejrychlejším cestovním čase pouze 7,5 hodiny nebo denní spojení Prahy a Varšavy. To jsou největší novinky mezinárodního jízdního řádu 2015 u spojů Českých drah a jejich zahraničních partnerů.

Jízdní řád 2015 v mezistátní a vnitrostátní dálkové dopravě Českých drah
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Největší změny ve vnitrostátní dopravě Českých drah v jízdním řádu 2015 jsou odpolední / večerní spojení SuperCity Pendolinem z Ostravy a Prahy do Plzně a Chebu a časné ranní v opačném směru, více vlaků do Luhačovic, Šumperka, nebo na Vysočinu. Zavedena bude také nová kategorie komfortních rychlíků vyšší kvality Rx (rychlík vyšší kvality), ve kterých jsou zařazeny z velké části vozy typu EC/IC. První takové vlaky vyrazí z Prahy přes Plzeň do Chebu a Klatov.   

Z České republiky do Rakouska

Nejvýznamnější novinkou jízdního řádu 2015 je zavedení komfortních vysokorychlostních souprav ČD railjet a ÖBB railjet na linku Praha – Brno – Vídeň – Graz. Railjety budou na této lince jezdit nově v pravidelném dvouhodinovém intervalu (dosud nebyl tento interval zcela pravidelný). Spoje na okraji dne budou začínat / končit svou jízdu také ve Vídni nebo v Brně. Railjety zastaví na nově otevřeném hlavním nádraží ve Vídni, kam z Prahy dorazí za 4 hod. a 10 minut průměrnou rychlostí cca 97 km/h. Oproti současné cestě na nádraží Meidling bude jízda přibližně o půl hodiny kratší. V budoucnosti s další modernizací tratě se předpokládá zkrácení cestovního času až na přibližně 3 a ¾ hodiny.

Railjety nabídnou zcela nový komfort cestování na našich tratích. Pro nejnáročnější cestující je v nich připravena business třída a pro rodiče s malými dětmi místa v blízkosti dětského kina, kde jsou i zvláštní prostory pro uložení kočárků. Souprava je vybavena také restauračním vozem, místy pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety a nástupní plošiny nebo místy pro uložení jízdních kol.

Použití business třídy na území ČR bude podmíněno povinnou rezervací. V Rakousku mohou cestující využít třídu business po uhrazení zvláštního příplatku.       

Na hraničním přechodu Břeclav – Hohenau je pro denní spojení do/z Vídně zaveden provoz expresu Moravia, který pojede ráno z Bohumína do Vídně, a večer v opačném směru. Zatímco v současném jízdním řádu byla v úseku Břeclav – Vídeň zajištěna přeprava jen v přímých lůžkových vozech Moskva – Vídeň, nově pojedou denně do Vídně i sedačkové vozy 2. třídy.

U vlaků EuroCity Polonia a Sobieski nedochází na našem území k žádným podstatným změnám, stejně jako u nočních vlaků Chopin Varšava – Ostrava – Břeclav – Vídeň a u přímých nočních vozů Berlín – Praha – Brno – Vídeň od vlaku EuroNight Metropol. Rakouské železnice ÖBB však omezily provoz spoje Polonia jen z / do Vídně, zatímco letos jezdil až do / z jihorakouského Villachu (spojení do Villachu je primárně nabízeno linkou vlaků railjet z Prahy do Grazu s přestupem ve Vídni na spoje ÖBB). Na trase Praha – České Budějovice – Linec v současném jízdním řádu nedochází k žádným změnám. I nadále jsou zde v provozu během dne dva páry přímých rychlíků Praha – Linec a navíc jeden nepárový spoj Praha – Linec. Soupravy jsou sestaveny z klimatizovaných vozů typu EC / IC a cestovní doba mezi Prahou a Lincem je i nadále přibližně 5 hodin. K jejímu zkrácení dojde po dokončení staveb v rámci budování IV. koridoru.     

Z České republiky na severní a východní Slovensko

Větší rozsah změn čeká cestující na trase Praha – Košice. Tradiční spojení Prahy a Košic dostává nový impuls. Na konci 90. let byla původní souprava vlaku Košičan nahrazena modernizovanými vozy a spoj byl povýšen do skupiny vlaků EC / IC. Od 14. prosince letošního roku vyrazí na trasu Praha – Ostrava – Žilina – Košice rychlovlaky pendolino a cestujícím nabídnou historicky nejrychlejší spojení obou cílových míst. Doba jízdy mezi Prahou a Košicemi se zkrátí téměř o hodinu, na 7 a půl hodiny. Nový velmi rychlý spoj odjede z Prahy hl.n. v 6:35 a do Žiliny přijede už v 11:18 a do Košic ve 14:06. Opačným směrem bude odjíždět z Košic ve 14:52, ze Žiliny v 17:43 a do Prahy přijede už ve 22:21. Na Slovensku zastaví v Žilině, Ružomberku, Liptovském Mikuláši, Popradu-Tatrách a Kysaku. Cestující budou mít po celou cestu k dispozici veškeré služby, které jsou ve spojích SuperCity obvyklé, např. palubní internetový portál se zábavou s možností sledovat trať před vlakem, Wi-Fi připojení k internetu, místa pro vozíčkáře, cestující s dětmi se stolní hrou Elfíkova cesta, místa pro přepravu jízdních kol (3 kusy) a další služby.

Přímé denní spojení Prahy a Košic bude dále posíleno vlakem EuroCity Košičan v trase Praha – Ostrava – Žilina – Košice, který pojede z Prahy v pátek odpoledne v 13:05 s příjezdem do Žiliny v 17:52 a do Košic ve 20:51, opačným směrem pojede v neděli s odjezdem z Košic v 11:40, ze Žiliny ve 14:32, a s příjezdem do Prahy v 19:21. Košičan cestujícím nabídne modernizovanou klimatizovanou soupravu, restaurační vůz, větší počet míst pro přepravu jízdních kol a osobních aut (autovlak) a další služby.

Ke změnám dochází také u noční dopravy, která se přizpůsobuje poptávce po této přepravě. Mezi Prahou a Košicemi bude jezdit nadále komfortní spoj EuroNight Slovakia Praha – Košice s přepravou osobních automobilů v trase Praha – Poprad-Tatry (autovlak). Noční vlaky Excelsior a Cassovia budou sloučeny do jednoho nového nočního rychlíku Bohemia Praha – Humenné, který bude přepravovat osobní automobily z Prahy do Košic a ve vybraných dnech též do Humenného (autovlak). Nově jsou do nočních vlaků z Prahy na severní Slovensko zařazeny klimatizované lehátkové vozy Českých drah. I přes změny v noční dopravě bude i nadále zajištěn provoz přímých lůžkových vozů Praha – Banská Bystrica – Zvolen, Cheb – Plzeň – Košice i Cheb – Ústí nad Labem – Košice.

U ostatních vlaků Praha – Žilina dochází ke zkrácení cestovních časů. U vlaků Praha – Vsetín – Žilina bude toto zkrácení představovat až 15 minut a tyto spoje urazí trasu Praha – Žilina nově za 5 hod. a 3 minuty. U vlaků Praha – Ostrava – Žilina půjde o zrychlení o 8 minut. Mezi Ostravou a Žilinou bude navíc zaveden nový pár vlaků EuroCity Beskyd, který zajistí časné ranní spojení na Slovensko a 3× týdně poslední večerní spojení opačným směrem (Ostrava 5:58 – Žilina 7:38 / Žilina 20:21 – Ostrava 22:01), dále expresní vlak Kysuca Bohumín – Žilina, který zajistí návazné spojení od / k vlaku EuroCity Praha Praha – Varšava a přepravu přímého vozu Žilina – Bohumín – Varšava. Spoje Beskyd, Kysuca a Radhošť budou mít v Žilině přípojové vazby pro cesty na/ze Slovenska.

ČD ve spolupráci se slovenským partnerem ZSSK nabídnou nadále na obou linkách dvouhodinový interval a přípojné spoje v Žilině směrem do / ze slovenského vnitrozemí. Zachován bude také provoz dvou přímých vlaků EuroCity Fatra a Detvan mezi Prahou a Zvolenem.

Na jižní Slovensko a do Maďarska

Také tímto směrem se zavádí pravidelný dvouhodinový interval vlaků EuroCity přes celý den.

Vlak EuroCity Avala Praha – Budapešť – Bělehrad pak bude zkrácen pouze na trasu Praha – Budapešť a bude veden pod názvem Csárdás. Tento spoj vedený z Balkánu patřil dosud mezi naše nejméně spolehlivé vlaky. Často zpožděný přijížděl do České republiky v důsledku překračování vnější hranice EU a dlouhé trasy na Balkáně. I proto docházelo k závadám ve kvalitě poskytovaných služeb, jež byly opakovaným terčem kritiky našich zákazníků. Dopravce předpokládá, že díky zkrácení trasy dojde k podstatnému zlepšení přesnosti tohoto posledního denního spojení z Budapešti a Bratislavy do Prahy. Vlak Csádrás zajistí také sezónní přepravu přímého lůžkového vozu Praha – Bar.

Navíc bude v pátek a v neděli jezdit posilový expres Břeclav (17:59) – Bratislava (18:50) / Bratislava (19:10) – Břeclav (20:00) s přípojem v Břeclavi od / k vlaku railjet na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz. V těchto špičkových časech na okraji týdne tak bude mezi Prahou a Bratislavou k dispozici spojení ve zkráceném intervalu 1 hodina.  

U nočního spojení EuroNight Metropol nedochází k podstatným změnám. Největší novinkou tak bude pravidelné nasazení komfortních lůžkových vozů ČD typu WLABmz s garancí oddílu Deluxe s vlastním WC a sprchou u lůžkového oddílu v trasách Berlín – Praha – Budapešť i Berlín – Praha – Vídeň.
Z České republiky do Polska

Větší počet novinek čeká také cestující do Polska. S novým jízdním řádem 2015 bude obnoveno přímé spojení Prahy a Varšavy denním vlakem EuroCity Praha. Expresní spojení obou metropolí zajistí komfortní klimatizovaná souprava Českých drah. Cestující v ní budou mít k dispozici restaurační vůz, oddílové i velkoprostorové vozy 2. třídy, elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky i místa pro jízdní kola. Spoj bude odjíždět z Prahy v 10:19 a do cílové stanice přijede v 18:27. Opačným směrem odjede 9:28 a do Prahy přijede v 17:44. Tento vlak poveze i přímé vozy z / do Českého Těšína a Žiliny.

Další novinkou na této trase bude prodloužení EuroCity Sobieski Vídeň – Břeclav – Ostrava – Varšava až do Trojměstí (Gdaňsk, Sopoty, Gdyně) na pobřeží Baltského moře. Ve vlaku bude nově zařazen také jeden vůz s přepravou jízdních kol.

Na cestující mezi ČR a Varšavou čeká také rychlejší cestování. Vlaky EuroCity Polonia a Sobieski urazí v novém jízdném řádu trasu z Bohumína do Varšavy za necelé 4 hodiny, tedy přibližně o půl hodiny rychleji než dnes.

Provoz přímých lůžkových vozů Praha – Varšava, Praha – Krakov a nočního spoje Chopin Vídeň – Břeclav – Ostrava – Varšava zůstávají zachovány bez podstatných změn. 

Z Čech na sever Německa…

U denních vlaků ve směru Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk nedochází v jízdním řádu 2015 k zásadním změnám. I nadále budou tyto vlaky kategorie EuroCity jezdit v pravidelném dvouhodinovém intervalu. Cestovní doba mezi Prahou a Berlínem zůstává cca 4 hod. a 45 minut a z Prahy do Hamburku cca 7 hodin. Ve vybraných vlacích bude zajištěna také přeprava jízdních kol. Přeprava jízdních kol bude novinkou ve vlaku EuroCity Alois Negrelli, který jede v ranních hodinách z Prahy do Berlína a odpoledne / večer v opačném směru. Ve vybrané dny v jarní a letní sezóně je prodloužen až do Rostocku a Warnemünde. Podstatnější změny u spojů na sever Německa jsou plánovány od jízdního řádu 2016, v souvislosti s uzavřenou smlouvou mezi ČD a DB o další spolupráci na této lince.

Ke změnám dochází u nočních vlaků partnerského dopravce DB. Vlak EuroNight Phoenix bude z Kolína nad Rýnem nově směřován do oblasti Porúří a do cílové stanice Oberhausen, místo dosavadního Amsterdamu. V souvislosti s omezením nočního spojení mezi Německem a Dánskem budou zrušeny také přímé lůžkové a lehátkové vozy do Kodaně. Přímé vozy nočního spojení mezi Prahou a Curychem jsou vedeny beze změn, ve směru z Curychu do Prahy pak nepojedou v pracovní dni v zimním období jako samostatný vlak, ale budou nově spojeny s vlakem EuroCity Hungaria. U spoje EuroNight Metropol Berlín – Praha – Budapešť / Vídeň ke změnám nedochází.

…a na německý jih

Beze změn je také dálková doprava na trase Praha – Plzeň – Řezno – Mnichov. I zde budou nadále vedeny 4 páry přímých vlaků, které budou obsluhovány klimatizovanými soupravami ČD typu EC / IC a staršími německými vlaky Alex.

Mezi Chebem a Norimberkem budou stávající 4 páry spěšných vlaků, které mají přípoje od / na rychlíky Cheb – Plzeň – Praha, doplněny o pátý pár vlaků. Ten přijede do Chebu ve 14:22 a do Norimberka odejede v 15:35.  

Vnitrostátní dálková doprava

Praha – západní Čechy

Největší novinkou vnitrostátní dálkové dopravy jsou nové časové polohy vlaků SC Pendolino na západě Čech. Jeden vlak pojede jako dosud ráno / dopoledne z Ostravy (7:14) a Prahy (odj. 10:39) a do Františkových Lázní přijede ve 13:23. Opačným směrem odjede z Františkových Lázní ve 14:37, Prahou bude projíždět po 17. hodině a do Ostravy přijede ve 20:45. Druhý spoj pojede zcela nově časně ráno z Chebu (denně v 6:44), Prahou bude procházet po 9. hodině a do Ostravy přijede ve 12:45. Opačně pojede z Ostravy ve 13:14, z Prahy v 16:39 a do Chebu přijede večer v 19:14.

Další novinkou na západě Čech bude nová kategorie vlaků „rychlík vyšší kvality“ s označením Rx (čteno „Rex“). Soupravy rychlíků Praha – Plzeň – Cheb / Klatovy / Železná Ruda budou sestaveny z modernizovaných vozů. Ty nabídnou např. elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vybrané vozy budou vybaveny také klimatizací. Jedná se o vozy typu EC / IC dosud zařazované do prestižní mezinárodní sítě komfortních expresů V soupravách musí být nejméně 80 % všech vozů, včetně posilových, již modernizovaných.

Praha – Ostrava / Valašsko / Zlínsko   

Základní model provozu vlaků SC / EC / IC / Ex na linkách z Prahy na severní a střední Moravu se nemění. Cestující ale čeká ve vlacích EC / IC / Ex z Prahy na střední a severní Moravu kratší doba jízdy. Cesta těmito vlaky z Prahy do Ostravy, Zlína nebo Veselí nad Moravou se zkrátí o 8 minut. Například vlaky EC / IC / Ex tak pojedou mezi pražským a ostravským hlavním nádražím 3 hod. a 29 minut a cesta z Prahy do Zlína se zkrátí na 3 hod. a 23 min.

Vlaky SC Pendolino budou jezdit mezi Prahou a Ostravou i nadále v základním dvouhodinovém intervalu. Stávající posilový spoj SC Pendolino v 16:39 z Prahy (jezdí pouze ve čtvrtek, pátek a v neděli) nahradí nový spoj InterCity Sprinter, který pojede vždy v pracovní dny. Jeho souprava bude sestavena z modernizované klimatizované soupravy a nabídne dodatečné rychlé spojení Prahy s Olomoucí a Ostravou. V opačném směru posílí dopravu v ranních hodinách.

Expresní spoje EC / IC / Ex budou i nadále odjíždět z Prahy každou hodinu a střídavě budou jezdit směrem na Ostravsko nebo Valašsko a dál většinou na Slovensko, resp. spoje na okraji dne zamíří do Zlína a Veselí nad Moravou. I nadále budou všechny spoje obsluhovány klimatizovanými soupravami ČD nebo slovenského partnera ZSSK, které jsou sestaveny z nových nebo modernizovaných vozů.

Nejvýznamnější změnou u těchto vlaků bude prodloužení současného vlaku Hutník až do / ze stanice Návsí (Nawsie) a přejmenování spoje na tradiční označení Ostravan.

V případě rychlíkové linky Praha – Olomouc – Přerov – Vsetín / Luhačovice je zachován stávající model se základním dvouhodinovým intervalem. Na základě objednávky Ministerstva dopravy ČR však byl rozšířen provoz vlaků, které jedou až do / z Luhačovic. Jedná se např. o spojení ve 12:20 z Luhačovic s příjezdem do Prahy v 17:15, který letos jezdil pouze z Otrokovic. Podobně bude prodloužen polední rychlík Olomouc (11:55) – Otrokovice (12:33) nově až do Luhačovic.

Praha – Brno – Břeclav 

Základem spojení české a moravské metropole jsou i nadále mezistátní vlaky railjet a EuroCity v souhrnném intervalu 1 hodina a s mírně kratší jízdní dobou v novém jízdním řádu 2 hod. a 37 minut. Tato rychlá spojení doplňují rychlíkové linky R 19 Praha – Pardubice – Brno a R 9 Praha – Havlíčkův Brod – Brno se základním dvouhodinovým intervalem a větším počtem zastavení.

Mezi Prahou a Brnem bude nově zaveden na této trase posilový spoj InterCity pod tradičním názvem Brněnský drak, který zkrátí interval mezi vlaky Brno (6:08 hod.) – Praha (8:47 hod.) v ranní špičce pracovních dní přibližně na polovinu, tedy na půl hodiny. Odpoledne pojede tento posilový vlak z Prahy v 17:05 hod. a do Brna přijede v 19:38 hod.

Na lince R 9 přes Vysočinu budou zařazeny do všech spojů multifunkční modernizované klimatizované vozy řady Bbdgmee, které nabízejí mimo jiné také přepravu vozíčkářů. Další změnou bude v pracovní dny zavedení časnějšího ranního rychlíku Havlíčkův Brod (5:03) – Brno (6:47) a pozdějšího večerního spoje v opačném směru v pracovní dny a v sobotu s odjezdem z Brna ve 20:20 hod. a příjezdem do Havlíčkova Brodu ve 21:56.

Z Brna do Břeclavi zajišťují vedle spojů railjet a EuroCity dopravu také rychlíky linky R13 Brno – Břeclav – Olomouc v základním intervalu 2 hodiny. Na této lince bude posílena doprava ve špičce pracovních dní a v sobotu novým párem vlaků v úseku Brno – Břeclav. Tím se zkrátí interval rychlých spojů z Břeclavi do Brna v ranní špičce z jedné hodiny přibližně na půl hodiny. 

Ostatní změny ve vnitrostátní dálkové dopravě

Ani na ostatních vnitrostátních dálkových linkách nedochází v jízdním řádu 2015 k podstatným změnám.

Mezi nejvýznamnější novinky tak patří posílení dopravy na dalších dvou tratích. Mezi Plzní a Českými Budějovicemi bude v pracovní dny a v neděli zaveden večerní pár rychlíků s odjezdy z obou výchozích stanic po 20 hodině a příjezdy do cílových stanic před 22 hodinou.

Na moravské trati mezi Olomoucí a Šumperkem pak bude rozšířen provoz poledního spoje s odjezdem ze Šumperka do Olomouce ve 12:09 hod. a z Olomouce do Šumperka ve 12:58 hod. Tyto vlaky dnes jezdí pouze v pátek a nově pojedou denně a budou pokračovat dále z / do Brna.

Rychlíky vyšší kvality a rozšiřování služeb ve vlacích Českých drah

Díky průběžné modernizaci vozů dochází v dálkové dopravě k dalšímu zlepšení kvality cestování. Vedle zcela nových souprav railjet na lince Praha – Brno – Rakousko budou k zahájení jízdního řádu 2015 nebo během jeho platnosti nasazeny další modernizované soupravy např. na linky Praha – Plzeň – Cheb / Klatovy / Železná Ruda, Brno – Břeclav – Otrokovice – Přerov – Olomouc. V kvalitě EC / IC spojů jezdí i přímé vozy rychlíků Praha – České Budějovice – Linec. Tyto soupravy obsluhují i několik vnitrostátních spojů Praha – České Budějovice. Komfortní klimatizované multifunkční vozy jsou zařazeny do mnoha vlaků na trasách Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb, Praha – České Budějovice, Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň, Praha – Havlíčkův Brod – Brno a Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín. Modernizované motorové soupravy jsou pak v provozu na rychlíkových linkách Most – Plzeň nebo Kolín – Rumburk.

V průběhu roku 2015 se také rozšíří počet spojů pokrytý Wi-Fi připojením k internetu. Během roku bude tato služba zavedena ve vlacích ČD railjet a v dalších spojích EC / IC / Ex.  

V jízdním řádu 2015 přistoupily České dráhy k přesnější kategorizaci svých spojů. Cestující tak již z označení kategorie spoje bude moci mnohem lépe poznat, jaký servis na palubě spoje najde. V této souvislosti zavádějí České dráhy i dvě nové kategorie vlaků: railjet a rychlík vyšší kvality (Rx).

Kategorie dálkových vlaků ČD v JŘ 2015:

railjet: komfortní dálkové spoje provozované jednotkami ČD railjet nebo ÖBB railjet nabízející nejvyšší kvalitu cestování, soupravy jsou klimatizované a tlakotěsné, spoj nabízí gastronomické služby (restaurant a  minibar), business class, dětské kino, el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, místa pro jízdní kočárky, jízdní kola atp., maximální rychlost vlaků 160 km/h.

SuperCity Pendolino (SC): komfortní dálkové spoje provozované jednotkami pendolino nabízející nejvyšší kvalitu, soupravy jsou klimatizované a tlakotěsné, spoj nabízí gastronomické služby (bistro a minibar), el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, Wi-Fi připojení k internetu a palubní portál, rodinná zóna (vyhrazená hrací místa pro cestující s dětmi), místa pro jízdní kola atp., maximální rychlost vlaků 160 km/h.

EuroCity (EC): komfortní mezistátní dálkové spoje z nových nebo modernizovaných vozů různých železnic, vozy jsou obvykle klimatizované, ve vlacích je zajištěna nabídka gastronomických služeb (restaurant nebo bistro a minibar), ve většině vozů (kromě maďarských železnic) jsou k dispozici el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, maximální rychlost vlaků 160 km/h.

InterCity (IC): komfortní obvykle vnitrostátní dálkové spoje z nových nebo modernizovaných vozů ČD, vozy jsou obvykle klimatizované, ve vlacích je zajištěna nabídka gastronomických služeb (restaurant nebo bistro a minibar), ve většině vozů jsou k dispozici el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, maximální rychlost vlaků 160 km/h.

EuroNight (EN): komfortní noční mezistátní dálkové spoje z nových nebo modernizovaných vozů různých železnic, vozy jsou obvykle klimatizované, ve vlacích jsou zařazeny lůžkové a lehátkové vozy, ve většině vozů jsou k dispozici el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, maximální rychlost vlaků 160 km/h.

Expres (Ex): komfortní vnitrostátní nebo mezistátní dálkové spoje s menším počtem zastavení z nových nebo modernizovaných vozů ČD, některé vozy jsou klimatizované, v části vozů jsou k dispozici el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, maximální rychlost vlaků 160 km/h.
Rychlík vyšší kvality (Rx): komfortnídálkové spoje s větším počtem zastávek obdobně jako u rychlíku, ale sestavené z nových nebo modernizovaných vozů ČD, některé vozy jsou klimatizované, ve většině vozů jsou k dispozici el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, maximální rychlost vlaků 140 km/h (s novými soupravami bude zvýšena na 160 km/h).

Rychlík: bez zvláštních kvalitativních podmínek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Vyjádření skupiny ČEZ k předběžnému opatření ÚOHS

16:14 ČEZ: Vyjádření skupiny ČEZ k předběžnému opatření ÚOHS

Společnost EDU II bere na vědomí postup Úřadu ve správním řízení a uvědomuje si, že vzhledem ke komp…