Jihomoravský kraj se na veletrhu cestovního ruchu Regiontour letos poprvé představí ve společné expozici s městem Brnem. Spojujícím tématem je právě jiný úhel pohledu, který bude rezonovat také v navazujících marketingových kampaních.
„Našim cílem je ukázat návštěvníkům nová, dosud neobjevená nebo málo známá místa a aktivity jižní Moravy. Součástí „jiného pohledu“ je ale také poukázat na tradiční turistické cíle, které lze navštívit v jiné než hlavní sezóně nebo je poznat prostřednictvím méně známých aktivit,“ upřesňuje marketingový záměr Pavla Pelánová, ředitelka Centrály cestovního ruchu-Jižní Morava.
Pivo ve Znojmě nebo doly na Brněnsku
Na přípravě nabídky se podílí destinační managementy pěti jihomoravských turistických oblastí, které s Centrálou cestovního ruchu úzce spolupracují.
Tradičně vinařské Znojemsko se v letošním roce představí jako region piva. Kromě historické expozice pivovarnictví ve znojemské pobočce Národního zemědělského muzea bude prezentovat nabídku regionálních minipivovarů. Připravuje se také několik pivních akcí a slavností v průběhu roku.
Brněnsko pro své návštěvníky připravilo sérii jednodenních výletů na kole nebo vlakem, které cílí na zajímavá místa této oblasti. Zájemce přivedou například k někdejším černouhelným dolům v okolí Oslavan nebo romantickým údolím Svratky k hradu Pernštejn.
Tradiční folklor i netradiční sporty a adrenalin
Jednou z nejvýznamnějších kulturních akcí roku bude nejstarší národopisná slavnost u nás – Slovácký rok –, který se pořádá jednou za čtyři roky v Kyjově. I tento svátek milovníků lidové kultury nabídne několik novinek. Tradiční programovou skladbu doplní atraktivní doprovodný program a zážitkové zóny zaměřené na dětské návštěvníky, regionální gastronomii a víno.
Oblast Pálavy a Lednicko-valtického areálu se letos více zaměří na nabídku adrenalinových sportovních aktivit na vodě i ve vzduchu. Na netradiční sporty, jako jetsurf, kiteboarding, wakeborading apod., bude lákat milovníky aktivního odpočinku a dobrodružné zábavy.
V podobném duchu se návštěvníkům představuje Moravský kras, který chce upozornit na málo známou nabídku singletrailových stezek, určených pro adrenalinové cyklisty a také na nevšední prohlídky jeskynních systémů prostřednictvím projektu Speleoferata.
Podle údajů Českého statistického úřadu vzrostla návštěvnost regionu v prvních třech čtvrtletích roku 2018 o 7,4 %. Jižní Morava si již několik let v řadě drží pozici nejnavštěvovanějšího regionu po Praze. Čísla za celý rok 2018 ještě nejsou známa, ale lze předpokládat, že tyto trendy se v celoročním srovnání udrží.
Kampaně „z jiného úhlu“ budou cílit primárně na české a slovenské turisty, kteří tvoří majoritní část návštěvníků kraje.
„Naší snahou je motivovat turisty k opakované návštěvě, nabídnout jim něco nového a netradičního. Zároveň se snažíme rozptýlit koncentraci návštěvníků jak v čase, tak v místech, která jsou přesycena. Ukazujeme místa dosud nepoznaná, klidnější a autentická. Autenticita je jednou z hlavních předností našeho regionu,“ uzavírá Pelánová.
Centrála cestovního ruchu-Jižní Morava, z.s.p.o., (CCRJM) byla zřízena v roce 2005 jako zájmové sdružení právnických osob, které má za úkol koordinaci rozvoje cestovního ruchu na jižní Moravě se zaměřením na maximální využití turistického potenciálu území v souladu s principy udržitelného rozvoje. Členy sdružení jsou: Jihomoravský kraj, Statutární město Brno a Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky. Úkolem centrály je propojování a koordinace aktivit osob zainteresovaných na rozvoji cestovního ruchu s cílem poskytnout návštěvníkům regionu komplexní služby, zabezpečit prosperitu podniků a tím i konkurenceschopnost jižní Moravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva