Jak informoval náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a dopravy Miroslav Huška nová bezpečná a kapacitní komunikace, která propojí v severozápadní části extravilánu města Velká Bíteš resp. stávající silnici I/37 Velká Bíteš–Žďár nad Sázavou se silnicí II/379, bude měřit více než dva kilometry, bude stát téměř 85 miliónů korun. Kraj Vysočina stavbu z velké části zaplatí z evropských dotací.
Práce na obchvatu mohly začít i díky velké pomoci samosprávy města, které pomohlo s agendou vypracování projektové dokumentace, předjednalo řadu majetkoprávních záležitostí i odkupů pozemků potřebných pro stavbu.
Obchvat Velkého Meziříčí
V katastru města Velké Meziříčí chystá Kraj Vysočina výstavbu jihovýchodního obchvatu v délce 2,4 km, nutností bude zbudování mostu ve výšce 11,5 m nad řekou Oslavou. „Společně s městem jsme našli kompromisní řešení podoby mostu. V tuto chvíli se přirozeně přikláníme k jednoduchému monolitickému trámovému mostu s pilířem ve tvaru písmene V. Půjde o klasický, ale velký most, který lze rozměrově přirovnat k tomu, který vede přes Dalešickou přehradu u Stropešína. Obchvat Velkého Meziříčí má vyloučit tranzitní dopravu ve směrech na Třebíč mimo město,“ uvedla na tiskové konferenci náměstkyně hejtmana Kraje Vysočina Hana Hajnová. Termín realizace tohoto obchvatu zatím nebyl určen.
Kraj Vysočina v současné době dokončuje dále obchvat Lukavce a připravuje obchvat Brtnice, Zašovic, Okříšek a Slavětic – ty jsou na budoucí trase pro přepravu nadrozměrných komponent pro budoucí stavbu dalšího bloku Jaderné elektrárny v Dukovanech, další zvažované obchvaty se postupně připravují v Jaroměřicích nad Rokytnou nebo Moravských Budějovic. Po vysoutěžení dodavatele je Kraj Vysočina připraven okamžitě zahájit stavbu jižní části jihovýchodního obchvatu Jihlavy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV