Kraj vybere dopravce, který bude na Českotěšínsku zajištovat veřejnou autobusovou dopravu

27.09.2015 12:01 | Zprávy

Kdo bude následujících deset let na Českotěšínsku zajišťovat veřejnou autobusovou dopravu, tedy vozit lidi do práce, do školy či k lékaři? Rozhodnou o tom krajští radní. Vítěz vzejde z otevřeného výběrového řízení „Zajištění dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje – oblast Českotěšínsko“, jehož zahájení dnes schválilo krajské zastupitelstvo.

Kraj vybere dopravce, který bude na Českotěšínsku zajištovat veřejnou autobusovou dopravu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Autobusové nádraží, ilustrační foto

Jde o druhé zadávací řízení na zajištění dopravní obslužnosti realizované v Moravskoslezském kraji. To první bylo úspěšně ukončeno v červenci podpisem smlouvy s akciovou společností ČSAD Vsetín, která bude od 13. prosince deset let zajišťovat veřejnou autobusovou dopravu na Jablunkovsku a Třinecku.

„Hlavním hodnotícím kritériem bude ekonomická výhodnost nabídky. Největší váhu - 90 procent bude mít nabídková cena, z 10 procent výsledek ovlivní technická kritéria.  V nich bude muset uchazeč nabídnout minimálně 20 procent klimatizovaných vozidel a 20 procent vozidel na CNG a zajistit dopravu nízkopodlažními vozidly tak, aby od čtvrtého roku platnosti smlouvy na Českotěšínsku z 80 procent jezdily nízkopodlažní autobusy,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík. Předpokládá, že obálky s nabídkami se budou otevírat 16. prosince.

S vybraným dopravcem pak bude uzavřena smlouva na 10 let. Po tuto dobu bude každoročně zajišťovat dopravní obslužnost na 18 linkách veřejné osobní dopravy v celkovém objemu 2 694 453 kilometrů.  Moravskoslezský kraj bude ročně na tuto službu přispívat zhruba 53 milionů korun, na financování autobusových linek se budou z deseti procent podílet také města a obce z této části regionu. Předpokládané datum zahájení provozu novým dopravcem je prosinec 2016.

„Uzavření smlouvy s vybraným dopravcem by mělo vnést do veřejné dopravy nejen stabilitu, ale také ekonomické výhody dlouhodobého kontraktu. Například bude zmodernizován vozový park, cestující budou vozit klimatizovaná nízkopodlažní vozidla. Zvýší se tak kvalita cestování a veřejná osobní doprava bude dostupnější i pro osoby s omezenou možností pohybu,“ míní náměstek hejtmana Daniel Havlík.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Stává se snad ODS populistickou stranou?

Co si jako člen ODS myslíte o slibu Fialy, že když bude ODS u moci, budeme mít do několika let platy jako v Německu? Protože snad všichni ekonomové a odborníci tvrdí, že je to nereálné. A já se ptám, zda nemyslíte, že takové prohlášení straně jen škodí, protože je evidentní, že jde v lepším případě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra

22:03 Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra

Pražská organizace Iuridicum Remedium (IuRe) připravuje jubilejní dvacátý ročník Cen Velkého bratra,…