„Vedle probíhajícího autobusového tendru připravujeme také nové smlouvy na zajištění osobní vlakové dopravy na dalších deset let. V tuto chvíli oslovujeme dopravce s otázkou, jestli budou mít o zakázku zájem a pokud ano, tak o jaké provozní soubory. Jasno chceme mít v polovině příštího roku s tím, aby nové smlouvy začaly platit na konci roku 2021, kdy vyprší smlouvy stávajícím dopravcům,“ uvedl první náměstek pro dopravu Martin Červíček.
Královéhradecký kraj nyní odešle dopravcům, kteří mají oprávnění provozovat drážní osobní dopravu, sdělení o záměru uzavřít nové smlouvy. Tuto výzvu kraj zveřejní také elektronicky na profilu zadavatele, úřední desce, Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie.
„Pokud má Vaše společnost zájem poskytovat veřejné služby v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou na jednotlivých částech území Královéhradeckého kraje nebo na jednotlivé části území Královéhradeckého kraje, zašlete prosím projev Vašeho zájmu spolu s identifikací části nebo částí území Královéhradeckého kraje, na níž (nichž) by Vaše společnost měla zájem poskytovat veřejné služby v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou, a to na e-mailovou adresu khk.vlaky@akfiala.cz, a to do 22.01.2020 včetně,“ stojí ve výzvě, kterou kraj prostřednictvím svého právního zástupce zašle dopravcům.
Administraci dopravně-technických podkladů zajistí odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu a společnost OREDO, s. r. o.
„Poté, co dopravci projeví zájem, zašleme jim podklady, na jejichž základě předloží indikativní nabídky – ne však ještě závazné cenové nabídky – a koncepci poskytovaných služeb, v níž popíšou zejména nabízená vozidla, odhadované počty personálu a další nabízené služby nad rámec minimálního požadovaného standardu. O těchto nabídkách budeme s dopravci dále jednat,“ doplnil náměstek Červíček.
V současnosti zajišťují železniční dopravu v Královéhradeckém kraji České dráhy a v menší míře GW Train Regio. Pro rok 2019 se jedná o 5,6 milionu vlakokilometrů. Kraj letos na zajištění železniční dopravy přispívá částkou 389 milionů korun, na další část ztráty přispívá v souladu s uzavřeným memorandem stát částkou 277 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva