„Přesto, že s rozhodnutím soudu nesouhlasíme a jsme přesvědčeni, že naším postupem nebylo do práv Českých drah zasaženo, učinili jsme již kroky k tomu, abychom uložené povinnosti dodržovali,“ říká generální ředitel společnosti LEOŠ NOVOTNÝ a pokračuje: „Tím však není dotčeno naše právo na odvolání. Momentálně připravujeme další právní kroky, a to v kontextu událostí posledního týdne.“
Již dříve poukázala společnost LEO Express na neetické jednání Českých drah, které vyslaly své promo týmy se slevovými vouchery na Pendolino i přímo k samotným vlakům LEO Express. Týmy ČD tak oslovovaly cestující LEO Express bezprostředně při jejich nástupu či výstupu z vlaku LEO Express. Samotní cestující LEO Express si na takové jednání stěžovali, a i proto společnost zvažuje žalobu na nekalé jednání Českých drah. „Chápeme, že České dráhy znervóznily a reagují přehnaně, když jim v Pendolinu občas jezdí cestujících jako prstů na jedné ruce,“ říká LEOŠ NOVOTNÝ a dodává: „Podobné nápady jako rozdávání voucherů u konkurenčních vlaků jsme při svém rozjezdu mívali také, ale vždy jsme se nad ně sportovně povznesli a vyloučili je. Lidé si nás stejně našli, aniž bychom používali podobné agresívní metody.“
Společnost LEO Express se rozhodla zareagovat na předběžné opatření soudu tak, aby následky nenesli samotní cestující. „Chtěli jsme, aby ti, kteří cestují často vlakem, měli možnost jezdit na jednu slevovou kartu s dopravcem, kterého preferují,“ říká MARTIN JAGOŠ, výkonný ředitel společnosti. „Rozhodli jsme se, že stejnou slevu, kterou dosud u nás užívali držitelé In-karet, nabídneme všem cestujícím. Od víkendu začneme s distribucí vlastních slevových karet, které budou pro cestující zcela zdarma na rozdíl od státních ČD v případě In-karet. České dráhy tyto karty prodávají a navíc brání jejich všeobecné akceptaci na železnici, což je dle našeho názoru v rozporu s postavením Českých drah jako veřejného dopravce,“ doplňuje MARTIN JAGOŠ.
„Cílem společnosti LEO Express je postupovat vždy korektně, v souladu s právními předpisy a současně poskytovat svým cestujícím ty nejlepší možné služby. Zákazník je pro nás na prvním místě, České dráhy se chovají tak, že pošlapávají jeho práva,“ uzavírá LEOŠ NOVOTNÝ: „Zároveň na rozdíl od managementu Českých drah my musíme pracovat vždy ekonomicky racionálně, aniž bychom spoléhali na bezednou studnu státních dotací.“
Projekt vlaků LEO Express byl od počátku postaven jako přímá konkurence Pendolinu (rychlost, zastávky, servis). Průměrná obsazenost vlaků LEO Express roste od začátku roku nad 70% a spokojenost cestujících nad 85%.
Od startu svého provozu převezly vlaky Leo Express více než 300 000 cestujících na trase Praha – Pardubice – Olomouc – Studénka - Ostrava – Bohumín – Karviná.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express