Úprava těchto postupů umožní minimalizovat poloměry oblouku letadel při startu a v některých případech i zvýšit úhel jejich stoupání. Zároveň se nyní uplatňují rychlostní omezení v hodnotě 220 uzlů (přibližně 410 km/h), a to až do okamžiku dosažení výšky 5 000 stop nad mořem, což představuje přibližně 1 100 metrů nad úrovní terénu letiště.
Tyto změny se nejvíce projeví u odletů letadel, jejichž cílová destinace se nachází v opačném kurzu než je směr aktuálně používané vzletové dráhy. Typicky se jedná o odlety do destinací směrem na východ z hlavní dráhy ve směru 24, odlety do západních destinací ze stejné dráhy ve směru 06 či odlety mířící na jih z vedlejší ranveje ve směru 30.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva