„Museli jsme jednat rychle. Výsledky z mimořádné prohlídky nebyly dobré, a tak nám nezbývalo než most uzavřít, abychom předešli nebezpečným situacím,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
Z hlediska bezpečnosti provozu bylo současně nařízeno snížení rychlosti vlaků nad železniční trati pod mostem na 30 km/h. V oblasti mostu jsou násypy i podloží velmi zvodnělé a pravé křídlo u mostní opěry je významně deformované.
„Stávající rychlost vlakových souprav na trati je tam velmi vysoká, dosahují až 80 kilometrů v hodině, a to, bohužel, neumožňuje v případě mimořádné situace žádnou možnost reakce ze strany strojvedoucího. Snížením rychlosti tak chceme předejít ještě většímu zhoršení stability mostu,“ dodal Sviták.
Krajská správa silnic Libereckého kraje připravuje demolici mostu a výstavbu nového. Stav a provedení stávající konstrukce jsou z dlouhodobého hlediska neudržitelné – most je nevhodně založen, spodní stavba je v havarijním stavu a nosná konstrukce vykazuje rovněž větší závady. „Smysluplná oprava, která zajistí požadovanou dlouhodobou životnost a bezpečnost, neexistuje,“ vysvětlil náměstek Jan Sviták.
Objízdná trasa vede po silnici II. třídy číslo 270 z Jablonného v Podještědí přes Luhov do Brniště.
Mapka uzavírky:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva