„Museli jsme jednat rychle. Výsledky z mimořádné prohlídky nebyly dobré, a tak nám nezbývalo než most uzavřít, abychom předešli nebezpečným situacím,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
Z hlediska bezpečnosti provozu bylo současně nařízeno snížení rychlosti vlaků nad železniční trati pod mostem na 30 km/h. V oblasti mostu jsou násypy i podloží velmi zvodnělé a pravé křídlo u mostní opěry je významně deformované.
„Stávající rychlost vlakových souprav na trati je tam velmi vysoká, dosahují až 80 kilometrů v hodině, a to, bohužel, neumožňuje v případě mimořádné situace žádnou možnost reakce ze strany strojvedoucího. Snížením rychlosti tak chceme předejít ještě většímu zhoršení stability mostu,“ dodal Sviták.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva