Liberecký kraj a Liberec pokračují v úsilí vybudovat terminál veřejné dopravy

21.04.2021 19:38 | Zprávy

Na konkrétním postupu a předpokládaném harmonogramu prací při výstavbě přestupního terminálu veřejné dopravy a parkovacího domu se dohodly Liberecký kraj a statutární město Liberec. Obě samosprávy nyní řeší zejména majetkoprávní vypořádání a také hledají vhodný dotační titul na celý projekt.

Liberecký kraj a Liberec pokračují v úsilí vybudovat terminál veřejné dopravy
Foto: kraj-lbc.cz
Popisek: Liberecký kraj

„V současné době se Liberecký kraj po zvážení všech okolností rozhodl vyvíjet maximální snahu k přípravě a výstavbě moderního terminálu veřejné dopravy v prostoru vlakového nádraží v Liberci s tím, že parkovací dům vyroste v lokalitě současného autobusového nádraží. Nyní již můžeme připravovat architektonickou soutěž na projektovou přípravu, a to ve spolupráci se Správou železnic a kanceláří architektury statutárního města Liberec,“ uvedl Zbyněk Miklík, náměstek hejtmana pro resort ekonomiky, majetku, veřejných zakázek a informatiky.

Náklady na architektonickou soutěž a následné zpracování projektové dokumentace bude hradit Liberecký kraj. Ideový návrh podoby parkovacího domu a navazující výstavby připraví kancelář architektury statutárního města Liberec, která se bude podílet na výběrovém řízení na projektanta. Vybudování terminálu bude úkolem Libereckého kraje s podmínkou získání vhodných dotačních prostředků. Kdo postaví parkovací dům, ještě závisí na dohodě kraje s městem. I zde bude potřeba zajistit vhodné dotační zdroje. V případě, že by parkovací dům měl vybudovat kraj, musí navíc s městem vyřešit majetkoprávní vztahy.

„Původní projekt nevyhovoval z dopravního hlediska. Po intenzivních jednáních se statutárním městem Liberec již máme konkrétní časovou představu o stavebních pracích. Veřejnost si všimne prvních změn již letos,“ dodal hejtman Martin Půta.

Předpokládaný harmonogram spolupráce se statutárním městem Liberec na vybudování terminálu veřejné dopravy a parkovacího domu:

Etapa I: 2021–2025

  • výstavba parkovacího domu v lokalitě stávajícího autobusového nádraží
  • rekonstrukce URANU
  • zrušení stávajících buněk
  • budování zázemí autobusového nádraží v prostoru URANU

Etapa II: 2025–2030

  • sloučení autobusového a vlakového nádraží
  • vybudování obslužné komunikace včetně související infrastruktury a kvalitního veřejného prostoru před a za hlavní budovou železničního nádraží
  • rekonstrukce tunelu a následná rekultivace území po autobusovém nádraží
  • vznik centrálního parku nad tunelem
  • vybudování veřejných prostor v okolí terminálu

Etapa III: 2030–2032

  • rozšíření odbavovací haly, budovy administrativy či prostorů pro parkování
  • dostavba městských bloků v oblasti parkovacího domu
  • výstavba hřiště u parku nad tunelem

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

22:03 Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

První listopadový den nastoupilo do kasáren Velitelství výcviku – Vojenské akademie ve Vyškově 260 n…