Lokomotivy Siemens Vectron schváleny v Německu

20.01.2013 9:46 | Zprávy

Lokomotivám Siemens Vectron se vstup do nového roku vydařil.

Lokomotivy Siemens Vectron schváleny v Německu
Foto: red
Popisek: Siemens

Německý spolkový drážní úřad vydal v prosinci 2012 rozhodnutí o schválení typu elektrických lokomotiv Vectron o výkonu 6 400 kW, s nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h, ve čtyřsystémovém i čistě střídavém provedení. Schválení v Německu má pro Vectron velký význam. V zemích evropského společenství totiž platí princip Cross Acceptance a to znamená, že udělení typového schválení v členském státě EU je výchozím předpokladem k udělení schválení v ostatních státech unie zjednodušeným způsobem. Při schvalování v dalších zemích se provádí jen zkoušky, které souvisejí s odlišnostmi místní infrastruktury vůči infrastruktuře státu, kde schválení již bylo uděleno.

Vectron v září loňského roku získal jako první lokomotiva na světě od německé instituce EBC také certifikát shody s technickou specifikací pro interoperabilitu evropského vysokorychlostního železničního systému pro subsystém kolejová vozidla (TSI HS RST) a s dalšími relevantními TSI, které se na ně vztahují. „Tento dokument je důležitý pro homologování vozidel ve všech zemích Evropské unie,“ říká Roman Kokšal, ředitel dopravní divize Siemens v České republice a dodává: „Mezi prvními zeměmi, kde bylo získáno osvědčení o schválení typu národním drážním úřadem, bylo Rumunsko, Polsko, Švédsko, nyní se připojilo Německo a máme v plánu získat schválení i pro provoz lokomotiv Vectron v České republice.“

Lokomotivy Vectron jsou vývojovým pokračováním předchozích typů Eurosprinter a Eurorunner. Zachovávají a prohlubují jejich pozitiva – vysoký výkon, vysoká produktivita, vysoká spolehlivost, nízká spotřeba energie, nízké náklady na údržbu, šetrnost k okolí a životnímu prostředí. Přitom přinášejí nové hodnoty – evropskou interopreabilitu, ve smyslu nejnovějších požadavků a předpisů EU, variabilnost a flexibilitu. Lokomotivy Vectron jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze pružně přizpůsobit požadavkům pro jednotlivé železniční tratě, včetně různých typů jejich napájení a zabezpečení, i potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v Evropě. Toto přizpůsobení (použitím či nepoužitím komponent určitého napěťového systému, zabezpečovacích zařízení a dalších doplňků) je možné učinit jak při výrobě konkrétní lokomotivy, tak i v průběhu dalších let jejího provozního používání. Základem tohoto principu je otevřenost systému, založeného na standardně definovaných rozhranních jednotlivých komponent.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Podvodem si na fiktivních fakturách přišli na dvacet sedm milionů korun

7:31 Celní správa: Podvodem si na fiktivních fakturách přišli na dvacet sedm milionů korun

Na konci července provedli ústečtí celníci z odboru pátrání Generálního ředitelství cel na území Pra…