„Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Do zadávacího řízení bylo podáno celkem sedm žádostí o účast. Ministerstvo dopravy posuzovalo, zda všechny předložené žádosti splňují zadávací podmínky a kteří ze zájemců nejlépe naplnili kritéria technické kvalifikace. Komise zadavatele konstatovala, že všichni účastníci zadávacího řízení splnili zadávací podmínky a následně doporučila, v souladu se zadávacími podmínkami, omezení jejich počtu na čtyři účastníky, se kterými bude Ministerstvo dopravy dále jednat v soutěžním dialogu.
Následovat bude finalizace smluvní dokumentace, která bude účastníkům předložena jako podklad pro jejich účast v soutěžním dialogu samotném. Výzvu k účasti v soutěžním dialogu ministerstvo předpokládá odeslat začátkem příštího roku, pokud některé z neúspěšných konsorcií nepodá námitky proti omezení počtu zájemců.
„Investorská příprava dostavby D4 pokračuje, vykupují se poslední pozemky, zajišťují se nájemní smlouvy a věcná břemena. Ministerstvo životního prostředí také už dokončilo opakovaný proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí a bylo pro celou zbývající část D4 vydáno souhlasné závazné stanovisko,“ dodává ministr Ťok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva