Její síla a kvality vycházející z nadčasového loga zůstávají zachované, mění se především pravidla pro umisťování textů, loga, styly písma a nastavení systému používání loga pro městem zřízené organizace. V rámci grafického manuálu byla také doplněna pravidla pro použití v digitálním prostředí, která doposud chyběla. Změny bude zapotřebí aplikovat pouze u nově vznikajících materiálů, tím město ušetří náklady a zabrání plýtvání v rámci již vytvořených materiálů.
Nutno zmínit, že proces revize vizuální identity je v českém prostředí zatím spíše výjimkou. Současná vizuální identita hlavního města Prahy je se svou více než dvacetiletou tradicí jednou z nejdéle fungujících v Česku. Značka „Praha“ je prokazatelně nadčasová, silně ukotvená a snadno rozpoznatelná. Dosud jí ale chyběl komplexní systém vizuální identity, který by sílu loga dostatečně promítl do širokých aplikací, které město pro komunikaci s občany a návštěvníky využívá.
„Žijeme v době, která se dynamicky vyvíjí. A tomu je nutné se přizpůsobit. Mám radost z komplexního systému vizuální identity. Věřím, že výrazně pomůže v komunikaci hlavního města s uživateli,“ říká primátor Prahy Bohuslav Svoboda.
„Červená kostka, která je logem Prahy, je stále nadčasová a kvalitní. Po dvaceti letech od jejího vzniku nám ale chyběla komplexnější pravidla pro použití vizuálního stylu, s potřebou rozšíření užití pro všechny soudobé aplikace a také snahou posílit vizuální identitu, aby byla rozpoznatelná, jednotná a atraktivní. Je potřeba jít s dobou a město si revizi po dvou dekádách zaslouží. Nejdeme však cestou velkých a nákladných změn, ale pokračujeme v zažité tradici našeho dobře známého loga,“ vysvětluje Jana Berková ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu, jejíž odbor je hlavním správcem vizuální identity.
Grafické Studio Najbrt, autor původní vizuální identity z roku 2002, bylo osloveno revidovat systém tak, aby odpovídal současným potřebám a nárokům. Dle zadání musela nejen značka, ale celková komunikace a všechny její dílčí výstupy být srozumitelné, atraktivní a především jednoznačně propojitelné s hlavním městem. Grafický manuál bylo třeba obnovit tak, aby se stal aktuálním, praktickým a snadno dostupným nástrojem pro aplikaci vizuální identity v praxi. Tým na komplexním zadání pracoval více než rok. Podařilo se vytvořit grafický manuál, který je jedinečný nejen svým rozsahem a návodností, ale především potenciálem sloužit jako nástroj pro kvalitní prezentaci hlavního města klidně dalších 20 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva