Jde o standardní proceduru, která předchází všem obdobným projektům. Samotné fyzické práce na lokalitě má státní podnik v plánu dokončit během dvou měsíců a nijak neomezí fungování letecké záchranné služby.
„Vlastní vrty probíhají v návaznosti na souhlas s vlastníky pozemků, dotčených orgánů státní správy a po dohodě se zástupci Letecké záchranné služby a Úřadu pro civilní letectví,“ říká projektový manažer MPO pro gigafactory Hynek Brom s tím, že práce byly se zástupci Letecké záchranné služby zkoordinovány tak, aby v žádném případě neomezily její provoz. „Jedná se o standardní postup, který předchází obdobným projektům. Průzkum je součástí zajištění studií a nutných vstupů pro posouzení projektu Strategického podnikatelského parku Plzeň-Líně. Tyto průzkumy jsou také nutné z důvodu připravovaných potenciálních dohod o kompenzacích s obcemi.“
Působení DIAMO na lokalitě přiblížil náměstek pro strategii a rozvoj státního podniku společnosti Tomáš Kovalovský: „S prováděním vrtných prací máme dlouholeté zkušenosti a disponujeme odpovídajícím odborným i technickým zázemím. Práce standardně provádíme s maximální šetrností vůči zájmovému území a budeme postupovat tak, aby nepřinesly zásadní omezení provozu letiště,“ říká náměstek Kovalovský a dodává: „Naším úkolem je prozkoumat geologické podmínky zájmového území, ale také ověřit případné zátěže z předcházejícího provozu vojenského letiště. Je to standardní proces poznání každé lokality, než mohou být zahájeny jakékoliv projekční nebo stavební práce. Výsledky průzkumu budou sloužit jako vstupy pro další rozhodovací procesy a případnou inženýrskou přípravu území.“
Geologické průzkumné práce DIAMO připravuje ve vzájemné koordinaci v rámci pracovní skupiny, kterou ustavilo Ministerstvo průmyslu a obchodu jako garant projektu. „Provádět je budou 2 vrtné soupravy a doprovodná vozidla technického zázemí. Na lokalitě se bude pohybovat 12 našich zaměstnanců. Před samotným zahájením vrtů provedeme vytýčení a ověření přítomnosti podzemních sítí,“ popisuje náměstek Tomáš Kovalovský technické zajištění vrtných prací.
Tyto práce navazují také na jednání ministerstva průmyslu s obcemi v okolí letiště Líně o projektu Strategického podnikatelského parku Plzeň-Líně. Tato lokalita je jedinou možnou v České republice, kde může vzniknout továrna Gigafactory skupiny Volkswagen. Lokalita vzešla z celkem 15 různých lokalit v České republice, kde by bylo možné umístit továrnu na výrobu bateriových článků.
„Pokud někdo říká, že chce gigafactory, ale ne v Plzni, tak říká, ze žádnou gigafactory nechce. Jinou variantu v České republice Volkswagen ani nezvažuje,“ říká Petr Očko, vrchní ředitel sekce digitalizace a inovací MPO, a dodává: „Automobilový průmysl je jedním ze základů českého průmyslu. Generuje desetinu českého HDP, čtvrtinu exportu a zaměstnává 180 tisíc osob. Bez jeho transformace by bylo ohroženo až 37 tisíc pracovních míst, rozpočet by přišel o 128 miliard příjmů. Umístění gigafactory do ČR umožní lokalizaci kompletního bateriového řetězce na našem území a dá ČR zásadní konkurenční výhodu.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva