MŠMT: Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí

13.12.2015 11:59 | Zprávy

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje tři nové výzvy z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Zaměřují se na společné vzdělávání (inkluzi) dětí v mateřských a základních školách a na zkvalitnění vzdělávání středoškoláků Cílem je, aby každé dítě mělo při vzdělávání úspěch.

MŠMT: Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kateřina Valachová

Výzvy Budování kapacit pro rozvoj škol I, Didaktiky a Gramotnosti jsou součástí koncepčního přístupu MŠMT ke zkvalitnění regionálního školství, v němž hraje velkou roli „pedagogický optimismus učitelů“. „Učitelé proto budou podporováni při budování svých kompetencí tak, aby dokázali každému žákovi stanovit dostatečně vysoké vzdělávací cíle a pomoci i dětem, pro jejichž rodiče nepatří vzdělání k nejvyšším hodnotám,“ uvedl k novým výzvám náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský.

Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I podpoří vzájemné učení škol realizací center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů v oblastech zaměřených na čtenářskou, matematickou a přírodovědnou pre/gramotnost, na polytechnické vzdělávání, individualizaci vzdělávání, rozvoj kreativity dětí a žáků, podporu podnikavosti a na rozvoj obsahově a jazykově integrovaného učení (metoda CLIL). V rámci výzvy bude možné vytvořit i metodické materiály pro předškolní vzdělávání, realizovat zahraniční stáže pedagogů a podpořit spolupráci studentů (budoucích učitelů) s aktivními učiteli.

Cílem řešení projektů ve výzvě Didaktiky je rozvoj kompetencí pedagogů z fakult vzdělávajících učitele a učitelů škol nižšího stupně prostřednictvím podpory společenství praxe. Společenství praxe je pravidelná a dlouhodobá spolupráce vycházející z principů akčního výzkumu za účelem rozvoje dovedností obou skupin aktérů a komplexnějšího vypracování výchovných a vzdělávacích strategií pro jednotlivé obory, včetně průřezových témat.

Výzva Gramotnosti pomůže vytvořit podmínky pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především těch, kteří pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na podporu funkční gramotnosti žáků na učilištích, podporu vzájemného učení mezi školami a pedagogy a volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Podpořeny budou i výzkumně pilotní projekty.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Vláda projednává energetické a klimatické cíle bez analýzy ekonomických dopadů

13:21 Hospodářská komora: Vláda projednává energetické a klimatické cíle bez analýzy ekonomických dopadů

Výhrady Hospodářské komory České republiky k Vnitrostátnímu plánu ČR v oblasti energetiky a klimatu,…