Magdalena Češková a Dopravní podnik se budou bránit vůči křivému obvinění týkající se IT

18.12.2012 16:20 | Zprávy

Magdalena Češková (pověřená ekonomická ředitelka a místopředsedkyně představenstva Dopravního podniku) se bude bránit vůči trestnímu oznámení podanému na její osobu týkající se IT a nevypovězení smluv s CSC Computer Sciences (CSC).

Magdalena Češková a Dopravní podnik se budou bránit vůči křivému obvinění týkající se IT
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Magdalena Češková dnes podala trestní oznámení z křivého obvinění na neznámého pachatele a kromě toho také Dopravní podnik předal Policii ČR veškeré dostupné údaje a nezávislé právní rozbory celé situace v oblasti IT.

„Veškeré mé dřívější aktivity i výsledky nezávislých právních rozborů, které si nechal Dopravní podnik zpracovat, jasně dokazují, že jsem vždy jednala s péčí řádného hospodáře a že všechna má jednání vedla k tomu, aby fungování celého IT bylo zabezpečeno a nedošlo k přerušení provozu veřejné dopravy či ohrožení bezpečnosti cestujících.

Z podaného trestního oznámení na mou osobu je zřejmé, že byly použity nesprávné údaje a zcela účelová tvrzení, která měla za cíl zdiskreditovat mou osobu a vystavit mě trestnímu stíhání. Rozhodla jsem se proto podat trestní oznámení na neznámého pachatele ve věci křivého obvinění,“ uvedla Magdalena Češková. 

Smluvní vztah mezi DPP a CSC byl založen na základě zadávacího řízení na veřejnou zakázku. Dané zadávací řízení proběhlo jako otevřené zadávací řízení, přičemž toto řízení je považováno za nejtransparentnější typ zadávacího řízení.

Při zadání veřejné zakázky nebyl stanoven maximální finanční limit pro její plnění. V nabídce vítězného uchazeče byla uvedena částka 60 021 288 Kč bez DPH. Tato částka představovala ocenění modelového příkladu plnění, aby bylo možné jednotlivé nabídky podané uchazeči objektivně porovnat. Skutečně odebrané plnění mělo odpovídat reálné potřebě DPP a peněžité plnění poskytované ze strany DPP odpovídalo jednotkovým cenám uvedeným v nabídce uchazeče – CSC.

S CSC byla uzavřena rámcová smlouva a čtyři prováděcí smlouvy. Rámcová smlouva byla ukončena v únoru 2011, členkou představenstva se M. Češková stala v prosinci 2011.

„Od té doby jsem byla za IT zodpovědná a během následujících tří měsíců jsme připravili zadávací dokumentaci na nové výběrové řízení týkající se IT a dohodli se na dodatku s CSC, který měl platnost prováděcích smluv zkrátit. V březnu nastoupil pan Lich, který připravenou variantu odmítl, dodatky smluv nebyly neuzavřeny (došlo k automatickému prodloužení smlouvy s CSC o další rok). Byla zahájena příprava nové koncepce IT (odpovědnost Heřman a Berdár), nebyla schválena orgány DPP. V srpnu bylo dohodnuto, že budou obnovena jednání s CSC o ukončení smluv, dále byla rozpracována a upravena nová koncepce IT zahrnující částečný insourcing služeb. Nová koncepce IT byla předložena ke schválení představenstvu a současně byla zpracována externí analýza (Deloitte, Cortec a Brodec & Partners).

S ohledem na to, že v zadávací dokumentaci na tuto zakázku nebyl stanoven maximální limit, tak není možné ani teoreticky uvažovat o tom, že by za překročení limitu mohl být někdo odpovědný.

Představenstvo dle právních posudků také jednalo s péčí řádného hospodáře, když chtělo nejdříve mít připravenu novou koncepci IT před tím, než vypoví smlouvy současnému dodavateli. Všechny tyto informace jsou uvedeny i ve mnou podaném trestním oznámení,“ dodala Magdalena Češková.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 151 autobusových linek, dále 21 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. V roce 2011 bylo ve vlastnictví společnosti 1 257 autobusů, 964 tramvajových vozů a 735 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede 166 374 000 kilometrů. Podnik má 10 743 zaměstnanců, z toho 4 268 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete na http://www.dpp.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

19:39 Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

Za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka, ministra průmyslu a obchodu Lukáše…