Server Tiskovky.info, který poskytuje již téměř pět let informační servis novinářům, provedl test public relations oddělení mobilních operátorů. Konkrétně šlo o společnosti O2, T-Mobile a Vodafone. Jedná se o velké korporace s mnohamiliardovými tržbami, takže se i jejich oddělení pro styk s novináři vyznačuje vysokou profesionalitou a kvalitními službami. Provedený test měl ukázat, která společnost je na tom nejlépe, a kde lze ještě služby vylepšit.
„V rámci testu byla hodnocena čtyři kritéria – dohledatelnost kontaktu na mediální/PR oddělení, rychlost odpovědi, detailnost odpovědi a přístup k novináři. Všem třem společnostem odeslal e-mail „novinář na volné noze“ Jindřich Vomáčka, který položil operátorům pět dotazů. Firmy tedy netušili, že jde o test, navíc nešlo o jejich známého novináře, takže je hodnocení v tomto směru objektivní,“ vysvětluje zadání testu David Havlíček ze serveru Tiskovky.info.
Vítězem testu se stala společnost O2, která zveřejňuje na webu konkrétní kontakt na členy tiskového oddělení. Zároveň je na stránce formulář s možností okamžitého odběru tiskových zpráv. Vítěz testu rovněž odpověděl nejrychleji ze všech – již do 24 hodin od položení dotazů. V oblasti detailnosti odpovědí se umístila firma O2 na druhém místě, neboť na rozdíl od společnosti Vodafone či T-Mobile nezaslala odkazy na další dodatečné informace. V oblasti přístupu k novináři byla společnost O2 první, jako jediná popřála panu Vomáčkovi příjemný víkend.
„Společnost Vodafone uvádí na svém webu pouze obecný kontakt na tiskové oddělení, odpovědi pak zaslala do dvou dnů. Odpovědi byly nicméně velmi podrobné spolu s odkazem na další informace,“ uvedl k výsledkům výzkumu David Havlíček ze serveru Tiskovky.info. Na posledním místě skončilo PR oddělení společnosti T-Mobile, které bylo ve všech kritériích třetí. „Na webu má pouze obecný kontakt, který navíc není funkční, a Jindřich Vomáčka musel posílat e-mail na obecný e-mail společnosti T-Mobile. Odpověď přišla přibližně za tři dny. Pozitivně nicméně hodnotíme, že na tiskovém oddělení pracují i v neděli,“ uzavřel David Havlíček ze serveru Tiskovky.info.
Server Tiskovky.info nabízí již téměř 5 let služby v oblasti distribuce tiskových informací. Firmy mohou prostřednictvím Tiskovek posílat své tiskové zprávy na adresy přibližně dvou tisíc novinářů členěných dle regionálních a tématických media-listů. Zároveň se novináři i široká veřejnost mohou na Tiskovky.info registrovat a odebírat tiskové zprávy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tiskovky.info