Rekonstrukce byla zaměřena především na snížení rizika vzniku dopravních nehod a na celkové zvýšení bezpečnosti na této důležité a velmi frekventované komunikaci. Došlo k rozšíření silnice v zatáčkách a také k vybudování úseků pro možnost předjíždění v délce přibližně 1 000 metrů. Dříve nebezpečná cesta bez zádržného systému, která hlavně v zimě byla pro řidiče i chodce nebezpečná, se tak výrazně proměnila.
„Pro Jesenicko i Olomoucko je tato silnice klíčová, protože spojuje velké město Jeseník a vůbec obce, které jsou za hřebenem Jeseníků, se zbytkem republiky. Po této rekonstrukci je to pěkná cesta první třídy, jež je jediná nad tisíc metrů a určitě si ji občané Jesenicka zaslouží,“ řekl k otevření silnice ministr dopravy Dan Ťok.
Silnice I/44 je z hlediska turistického ruchu jedinou přístupovou silnicí I. třídy k významnému horskému středisku Červenohorské sedlo. Tato skutečnost se nakonec ukázala jako rozhodující faktor při plánovaném postupu rekonstrukce silnice na obou stranách Červenohorského sedla, kdy bylo přijato rozhodnutí stavět postupně. Začít na severní straně a zachovat tak po celou dobu stavby vždy alespoň z jedné strany přístup k tomuto významnému horskému středisku.
Červenohorské sedlo leží v nadmořské výšce 1 013 m. Silnice je tak nejvýše položenou silnicí I. třídy v České republice. Silnice také překonává výškový rozdíl přes 400 metrů soustavou traverz vedených po úbočí Velkého Klínovce, vzájemně propojených točkami o malých poloměrech (pod 20 metrů).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV