Ministerstvo dopravy: Memorandum je souhrnem přípravy a realizace významných železničních staveb

06.10.2021 21:20 | Tisková zpráva

Ministerstvo dopravy, Správa železnic a Moravskoslezský kraj chtějí společně rozvíjet železniční dopravu v tomto kraji. Uzavřeli proto memorandum, které má zajistit, že investice do infrastruktury bude plně v budoucnu využita a zároveň povede k vyššímu zabezpečení jednotlivých tratí.

Ministerstvo dopravy: Memorandum je souhrnem přípravy a realizace významných železničních staveb
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Chceme společně zajistit kvalitnější železniční infrastrukturu na území Moravskoslezského kraje, snahu napojit ji na okolní regiony, státy a transevropskou dopravní síť a přispět ke zlepšení podnikatelského prostředí. Mobilita je základním parametrem pro nové investiční a pracovní příležitosti,“ říká ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček.

Memorandum je souhrnem přípravy a realizace významných železničních staveb v Moravskoslezském kraji a její propojení s železniční sítí v Polsku, na Slovensku a v okolních krajích ČR. Zabývá se ale také implementací evropského zabezpečení ERTMS, zvyšováním bezpečnosti na tratích, ale také projektem vedoucím k přechodu na nízkoemisní dopravu.

„V memorandu vyjadřujeme naši vůli zachovat na jednotlivých tratích objednávku kraje, pokud bude nadále podporována státem na základě platné smlouvy o zajištění stabilního financování regionální železniční dopravy. Ministerstvu dopravy i Správě železnic budeme také poskytovat součinnost při jednání s městy, obyvateli, vlastníky pozemků, kterých se dotknou investice, jako je například příprava a stavba vysokorychlostních tratí,“ říká hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Účelem podepsaného memoranda je zájem všech tří stran vytvářet perspektivní dopravní systém s výrazným podílem kolejové dopravy, a tím zlepšovat kvalitu dopravní obsluhy na území Moravskoslezského kraje s důrazem na její hospodárnost, bezpečnost a šetrnost k životnímu prostředí.

„Pro nás je klíčové vědět, že investice do jednotlivých tratí mají smysl, stát i kraj s nimi do budoucna počítá a bude na jednotlivých tratích objednávat dopravu. Zároveň budeme v následujících letech modernizovat klíčový železniční uzel v Ostravě a připravovat na území Moravskoslezkého kraje první stavby, které budou zapojené do systému vysokorychlostních tratí,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Důležitými záměry je příprava a realizace výstavby železničních staveb na území Moravskoslezského kraje v návaznosti na železniční síť v sousedním Polsku, Slovensku a v okolních krajích. A to ve snaze řešit jejich potenciální elektrizaci, modernizaci nebo zvyšování kapacity za předpokladu prokázání jejich ekonomické rentability, územní průchodnosti a zajištění dostatečného objemu finančních zdrojů na jejich realizaci s ohledem na státem celonárodně stanovené priority.

Memorandum se týká například těchto investičních akcí na tratích:

  • Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek – Frenštát pod Radhoštěm město/Ostravice – Valašské Meziříčí
  • Opava východ – Krnov – (Bruntál)
  • Ostrava Svinov – Opava východ
  • Ostrava-Svinov – Havířov – Český Těšín
  • Zapojení terminálu kombinované dopravy Mošnov
  • Modernizace železničního uzlu Ostrava
  • Modernizace Sedlnice – Štramberk
  • Realizace ramene RS1 na území Moravskoslezského kraje v rámci systému VRT/Rychlých spojení
  • Projekty konverze trakčního napájecího systému železnic v ČR z 3 kV DC na 25 kV AC
  • Projekty implementace evropského vlakového zabezpečení ERTMS včetně naplňování koncepce zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušením řízení drážní dopravy
  • Projekty vedoucí k přechodu na nízkoemisní dopravu a naplňování cílů Zelené dohody pro Evropu

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…