Ministerstvo dopravy: Při výstavbě plavebního stupně Děčín lze kompenzovat bahnité náplavy

09.07.2022 14:55 | Tisková zpráva

Výzkum potvrdil, že kompenzační opatření za ztrátu bahnité náplavy (stanoviště č. 3270) při výstavbě Plavebního stupně Děčín, jsou proveditelná.

Ministerstvo dopravy: Při výstavbě plavebního stupně Děčín lze kompenzovat bahnité náplavy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Na základě veškerých dostupných informací, které byly shromážděny a vyhodnoceny v rámci projektu TAČR BETA2 TIROMD041 – „Analýza a vyhodnocení možností vytváření a plošného rozšiřování přírodního stanoviště 3270 soustavy Natura 2000 v podmínkách Dolního Labe při respektování stávajícího užívání a rozvoje vodní cesty“, dospěl tým odborníků k závěru, že potenciálně významný negativní vliv Koncepce vodní dopravy ČR na přírodní stanoviště 3270 lze kompenzovat, a to v rozsahu, který umožňuje zaručit dobrou a udržitelnou kvalitu tohoto stanoviště na Dolním Labi na území České republiky i po případné realizaci Plavebního stupně Děčín.

Cílem kompenzačních opatření je adekvátním způsobem úspěšně a dlouhodobě rozšířit stávající plochy s rozvojem bylinných společenstev stanoviště 3270 v úseku od VD Střekov po Hřensko na řece Labe mimo úsek, který je vymezený jako hydrostatické vzdutí záměru Plavební stupeň Děčín jako integrální součásti Koncepce vodní dopravy ČR. Negativní vliv koncepce a záměru na stanoviště 3270 byl v rámci studie s předběžnou opatrností stanoven v rozsahu plochy 9,2ha. Pro kompenzaci vlivu byl zvolen vzhledem k charakteru stanoviště poměr 1:1,6, přičemž projektová příprava bude v poměru 1:2 (0,4násobek negativního vlivu bude tvořit rezervu pro doplnění kompenzačních opatření).

Dolní Labe umožňuje s dostatečnou rezervou navrhnout plochu kompenzačních opatření, která významně přesahuje plochu 14,72ha (1,6násobek ovlivněné plochy stanoviště), nicméně je doporučeno z tohoto potenciálu využít pouze uvedený podíl (projektově doplněný o 0,4násobek dotčené plochy), který bude v projektové fázi opětovně a podrobně ověřen nástroji matematického modelování. Na základě analýzy území a podmínek na březích a v korytě řeky Labe dotčeného úseku byl určen potenciál území, ve kterém je možné navrhovat jednotlivá typová opatření.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Myslíte, že je Trump ,,Putinův agend"?

Proč jde podle vás na ruku Putinovi, a proč se snaží oslabit Evropu? Vždyť upřímně ona je dost slabá i bez něj - bohužel.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna předala svoji první zakázku do Berlína, tramvajovou výhybku s výhybkovým systémem

22:08 Pražská strojírna předala svoji první zakázku do Berlína, tramvajovou výhybku s výhybkovým systémem

První letošní dodávkou pro Dopravní podnik města Berlín (BVG) je náhradní tramvajová výměna s výhybk…