Ministerstvo dopravy: První část obchvatu Frýdku-Místku je v provozu, další se začal stavět u Nové Paky

04.09.2022 16:51 | Tisková zpráva

V pátek druhého září se na české dopravní síti staly dvě důležité události. V Moravskoslezském kraji zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) první část obchvatu Frýdku-Místku a související napojení dálnice D56. Na východě Čech pak začala stavba dlouho očekávaného obchvatu Nové Paky na silnici I/16.

Ministerstvo dopravy: První část obchvatu Frýdku-Místku je v provozu, další se začal stavět u Nové Paky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Obchvat Frýdku-Místku (mapa ZDE) bude napojen na dálnici D48 směrem od Příboru, prozatím končí na okružní křižovatce Frýdlantská. V plném profilu se dočkal zprovoznění také 2,2 kilometru dlouhý úsek dálnice D56 (mapa ZDE). Jednalo se o její poslední chybějící část a D56 se tak stala šestou kompletně dokončenou dálnicí v České republice (společně s D2, D5, D8, D10 a D46).

„Dlouho očekávaný dálniční obchvatu Frýdku-Místku a související připojení dálnice D56 odkloní z města tranzitní dopravu v západojižním a severojižním směru, čímž výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Významného poklesu dopravy, hluku a emisí se dočkají zejména obyvatelé v okolí aktuálně velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská. Pro město je nyní klíčové co nejrychlejší zprovoznění druhé části obchvatu, díky které bude z Frýdku-Místku odvedena veškerá tranzitní doprava. Aktuálně tedy intenzivně pracujeme na tom, abychom druhou část obchvatu uvedli do provozu, i když z části jen v polovičním profilu, ještě před koncem letošního roku,“ uvedl při zprovoznění staveb generální ředitel ŘSD Radek Mátl (více ZDE).

Dálnice D48 tvoří v Moravskoslezském kraji důležitou dopravní tepnu, orientovanou západovýchodním směrem (více ZDE). Začíná u Bělotína, kde se odpojuje z dálnice D1 a propojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Dálnice D56 je naopak orientována severojižním směrem a spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně.

Stavby jsou spolufinancovány z Fondu soudržnosti (D48) a z Evropského fondu pro regionální rozvoj (D56).

Snadnější cesta do Krkonoš

Už brzy se mohou řidiči těšit na lepší cestování směrem do českých nejvyšších hor. Ředitelství silnic a dálnic totiž zahájilo výstavbu obchvatu Nové Paky na silnici I/16 (mapa ZDE). Tu motoristé využívají zejména při cestách směrem z Prahy do Krkonoš a je také důležitou spojnicí mezi závody automobilky Škoda v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí.

„Stávající průtah silnice I/16 přes Novou Paku nevyhovuje směrově, výškově ani počtem a tvarem křižovatek standardům, které by měla mít silnice I. třídy. Přes Novou Paku projíždí vysoký podíl tranzitní dopravy a město je zatíženo také rekreačním provozem mířícím do hojně navštěvovaných Krkonoš. Nový obchvat, který povede z Kumburského Újezdu až do Vidochova, odvede z města veškerou tranzitní dopravu, čímž dojde k zásadnímu zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Obyvatele Nové Paky čeká významné zlepšení životního prostředí díky snížení emisí a poklesu hluku,“ představil dlouho očekávanou stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Současná silnice vedoucí přes Novou Paku je místem častých dopravních nehod. Mezi problematické body patří především zúžení komunikace v úseku od firmy ZPA až k podjezdu pod železniční tratí, dále mezi Komenského a Kotíkovou ulicí a také v místní části Vrchovina. Dalším problémem je malá podjezdná výška pod železniční tratí, nevyhovující jsou také křižovatky u železničního podjezdu a s Komenského ulicí.

Součástí stavby je 16 mostů a 22 protihlukových stěn o celkové délce 4 180 metrů. Po zprovoznění obchvatu bude stávající silnice I/16 převedena mezi silnice III. třídy, což umožní zakázat vjezd těžké tranzitní dopravy do města.

Stavba bude navržena ke spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

D48 Frýdek-Místek, obchvat I. etapa

Hlavní trasa:
délka: 4,3 km
kategorie: R 25,5/120
počet všech stavebních objektů: 137

D56 Frýdek-Místek, připojení na D48

Hlavní trasa:
délka: 2,2 km
kategorie: R 25,5/80
počet všech stavebních objektů: 88

D48 Frýdek-Místek, obchvat I. etapa + D56 Frýdek-Místek, připojení na D48

zhotovitel: Porr, Habau CZ, Berger Bohemia
cena stavby dle smlouvy: 2 169 mil. Kč bez DPH
termín realizace: 2018 – 2022

I/16 Nová Paka – obchvat

Hlavní trasa:
délka: 8,5 km
kategorie:
S 11,5/80
počet všech stavebních objektů: 144

zhotovitel: Porr a. s.
cena stavby dle smlouvy: 1 309 mil. Kč bez DPH
předpokládané zprovoznění stavby: 2025

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 238,7 kilometrů nových staveb. Jedná se o 150,6 km dálnic a 88,1 km silnic I. třídy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…