Hlavním tématem jednání byly dopravní návrhy z balíčku Fit for 55, který má za cíl přispět ke snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030 o 55 % (oproti úrovni roku 1990). Konkrétně se jedná o návrh týkající se rozmístění infrastruktury pro alternativní paliva (AFIR) a také návrhy na podporu využití udržitelných paliv v letecké i námořní dopravě. Česká republika podpořila kompromisy francouzského předsednictví i s ohledem na současnou mezinárodní situaci a nutnost snížit závislost na ruském plynu a ropě.
U návrhu nařízení AFIR se státy EU shodly na potřebě navýšit počty dobíjecích stanic pro elektrická vozidla a také vodíková vozidla. Reagovaly tak na stále větší poptávku po nových typech aut a potřebu zajistit do budoucna dostatečnou infrastrukturu.
„Od začátku jsme usilovali o to, aby cíle pro dobíjecí stanice pro nákladní automobily zohledňovaly fakt, že trh s elektrickými či vodíkovými auty v zemích jako je Česká republika je teprve v počátku. To se nám podařilo prosadit,“ uvedl po jednání ministr Kupka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva