Během dvoudenního fam tripu se seznámili s tím, co může návštěvník v Moravskoslezském kraji zažít, vidět a také ochutnat. Zaujala je hornická minulost a industriální památky Ostravy v kontrastu s lidovou architekturou a přírodou.
„Zajímavým produktem by mohly být například pětidenní návštěvy pro segment 50+ zaměřené na pohyb v přírodě s ochutnávkou místních produktů,“ uvedla Monika Gruber z agentury Wolff-Ost Reisen. „Takové poznávací zájezdy by mohly být založené na kombinaci přesunů autobusem a lokálních pěších túr. Velký potenciál vidím v oblasti Jeseníků a Beskyd.“
Skupina německých a rakouských specialistů začala své putování v Landek Parku v Ostravě-Petřkovicích, kde na ně čekala prohlídka Hornického muzea a ochutnávka tradičního jídla a pití v hornické hospodě U Barborky. Velmi kladně hodnotili, že v Hornickém muzeu provázejí turisty skuteční bývalí horníci, kteří léta fárali v podzemí.
„Rozhodli jsme se ukázat co možná nejvíce atraktivit Moravskoslezského kraje a představit ho jako místo mnoha kontrastů, například industriál versus příroda, příběhy významných osobností, které zde pobývaly, a kvalitních regionálních produktů. To vše měli pozvaní zástupci tour operátorů a zahraniční zástupci Czech Tourism možnost zažít a ochutnat,“ uvedl ředitel společnosti Moravian-Silesian Tourism David Karčmář.
Hosty ohromil výhled na noční Ostravu z vyhlídky Bolt Tower v oblasti Dolních Vítkovic. Právě v areálu se starým dolem a hutní výrobou vidí rakouští a němečtí odborníci velkou šanci, jak přilákat návštěvníky do Ostravy, a odtud pak do celého regionu.
Skupina se poté přesunula do Hradce nad Moravicí, kde si prohlédla zámek a poznala příběhy osobností, které jsou s oblastí spojeny. Hosté uvedli, že právě tyto příběhy by mohly být velkým lákadlem pro určitý segment návštěvníků. Velký potenciál využití vidí v místech, která jsou spojena s osobnostmi jako Marie Terezie, Franz Josef I., ale také jaké stopy zde zanechali významní hudební géniové Ludwig van Beethoven a Wolfgang Amadeus Mozart.
Ewa Swiech z agentury Elite Tours má zkušenosti s výpravami velkých skupin, které vyrážejí za poznáním. „Pořádáme tours pro skupiny čítající i více než 300 klientů. Ráda bych do našeho itineráře cest zařadila také vybrané destinace v Moravskoslezském kraji,“ uvedla paní Swiech. „Pro takový počet návštěvníků bude potřeba zajistit kvalitní zázemí s dostatečnou kapacitou. Ideální by bylo spojit návštěvy atraktivit s velkými eventy, např. Janáčkovy Hukvaldy či Beethovenův Hradec.“
Návštěvu provázelo poznávání specialit místní kuchyně, ať už to bylo místní pivo, Štramberské uši při návštěvě městečka Štramberk nebo valašské frgály.
Odborníci z Rakouska a Německa vidí Moravskoslezský kraj jako ideální cíl pro návštěvníky z Bavorska, Saska a Rakouska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva