Každý třetí zákazník, který letos vybíral z nových dodavatelů elektřiny, si zvolil nabídku energetické skupiny RWE. S nově získanými více než 76 tisíci odběrnými místy a celkem uzavřenými 200 tisíci smlouvami je RWE v letošním roce suverénně nejúspěšnějším hráčem na trhu. Vedle výhodných cen se RWE vyplácí férové chování vůči zákazníkům podložené nejen přistoupením k Etickému kodexu Energetického regulačního úřadu, ale také zaváděním služeb, jako je tarifní poradenství.
„Automaticky kontrolujeme správné nastavení distribučního tarifu všem klientům, kteří od nás odebírají elektřinu. Celkem jsme našim zákazníkům takto ušetřili již přes 20 milionů korun. Navíc silová elektřina od RWE je stále o 10 procent levnější oproti tradičním regionálním dodavatelům,“ uvedl Tomáš Varcop, obchodní ředitel a člen představenstva RWE Transgas a dodal: „Obrat k lepšímu zaznamenáváme v oblasti prodeje zemního plynu, kde se celý trh stabilizuje. Již od dubna klesá počet lidí, kteří odcházejí k jiným dodavatelům.“
Podle statistik Operátora trhu s energií jen v září přešlo k alternativním dodavatelům zemního plynu o téměř 12 tisíc klientů méně než během loňského září. „Je zřejmé, že trh se začíná nasycovat a je obtížnější najít zákazníka, který je ochoten měnit dodavatele. Lze očekávat, že zejména někteří noví hráči budou mít do budoucna problémy udržet získané zákazníky. Ti jsou totiž často nepříjemně zaskočeni nízkou úrovní kvality služeb a nezřídka i faktem, že úspory nedosáhly slibované výše,“ řekl David Konvalina, marketingový ředitel skupiny RWE.
Tisíce zákazníků měsíčně se po prostudování smluvních podmínek konkurence vrací zpět k RWE. „Úspěch máme především s produkty, které umožňují fixovat cenu zemního plynu. Proti jejím neočekávaným pohybům se už zajistilo 270 tisíc našich zákazníků, kteří spotřebovávají zhruba třetinu námi dodávaného plynu v segmentu domácností a malých firem,“ doplnil Konvalina.
Naproti tomu v segmentu velkých a středních zákazníků přetrvává zájem o smlouvy na dodávky zemního plynu, které umožňují maximální nezávislost. Je to dáno nejistou ekonomickou situací v Evropě, která se promítá téměř do všech úrovní průmyslové výroby. S ohledem na obrovskou rozkolísanost cen na spotových trzích se ale i zde postupně mění způsob nákupu energií.
„Rozhodující z pohledu zákazníka není jen cena komodity, ale také správné načasování nákupu. RWE je dnes jediná, která firmám nabízí možnost nákupu zemního plynu prostřednictvím on-line portálu. Klient díky tomu může stejně jako na akciovém trhu nakupovat požadované množství za aktuálně nejlepší cenu. Doporučení zní: nakupujte v postupných krocích a minimalizujte tak riziko, že špatně nakoupíte v jeden moment,“ vysvětlil Jindřich Švec, jednatel společnosti RWE Key Account CZ.
Nová služba RWE umožňuje optimalizaci celkového nákupního procesu zákazníka v reálném čase a dosažení co nejlepší ceny. Na energetických burzách lze jejím prostřednictvím nakupovat odkudkoli. A důkazem její atraktivity je, že zpět k RWE přilákala klienty, jako jsou Třinecké železárny nebo Ahold.
Martin Chalupský
tiskový mluvčí skupiny RWE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva