V prvním případě šlo o uvedení stavu tachometru 86 289 km ve spojení s informací „Skutečný počet ujetých kilometrů souhlasí se stavem tachometru“ na protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla. První kupující si údaj ověřil diagnostikou řídící jednotky a dotazem na výrobce vozidla, a po zjištění, že vozidlo ujelo minimálně 173 393 km, vůz reklamoval. Ve druhém případě bylo naplnění skutkové podstaty deliktu shledáno v tom, že po tomto vrácení vozidla, a tedy znalosti rozporu mezi stavem tachometru a skutečně najetými kilometry, uváděla stěžovatelka v inzerátu na svých internetových stránkách „Počet km: 92 tisíc km“ ve spojení s informací: „V AAA AUTO si můžete být jisti, že stav tachometru odpovídá reálně najetým kilometrům“.
V posuzované věci nebylo stěžovatelce kladeno za vinu to, že nezjistila správný stav najetých kilometrů, ale to, že spotřebitele v obou případech informovala o tom, že skutečně najeté kilometry odpovídají stavu tachometru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva