Nová ŠKODA Octavia Combi má světovou premiéru v Ženevě

05.03.2013 10:02 | Zprávy

Na mezinárodním autosalonu v Ženevě představuje značka ŠKODA ve světové premiéře novou generaci modelu Octavia Combi v provedení s pohonem předních i všech kol.

Nová ŠKODA Octavia Combi má světovou premiéru v Ženevě
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation, ilustrační foto

Výstavní premiéru na břehu ženevského jezera slaví také ŠKODA Octavia. S třetí generací oblíbeného modelu chce ŠKODA AUTO ještě více posílit svou mezinárodní pozici a pokračovat v prodejních úspěších. V roce 2012 dosáhla automobilka nového prodejního rekordu, když zákazníkům dodala 939 200 vozů (nárůst o 6,8 % oproti roku 2011). Velkým dílem se na tomto úspěchu podílela právě Octavia. Například na domácím, českém trhu je tato modelová řada s velkým náskokem nejprodávanějším vozem napříč všemi segmenty.

„Octavia je synonymem pro značku ŠKODA – je naším klíčovým modelem,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Jen několik týdnů po světové premiéře nového vozu Octavia představujeme v Ženevě další členy rodiny: modely Octavia Combi a Octavia Combi 4×4. Stejně jako liftback, i kombi představuje v každém ohledu velký posun vpřed. Ve třídě kompaktních kombi stanovuje třetí generace našeho bestselleru nová měřítka v oblasti prostornosti, kvality, designu, techniky a poměru ceny a nabízené hodnoty. Jinými slovy: za cenu běžnou v kompaktním segmentu nabízí přednosti vozu střední třídy. S novými modely ŠKODA Octavia – stejně jako s naší širokou, moderní modelovou paletou – máme dobrou výchozí pozici pro to, abychom i za současné komplikované situace naši mezinárodní působnost dále posilovali,“ říká Prof. Vahland.

Pro úspěch řady ŠKODA Octavia – a tím i celé značky – má kombi velký význam. Na jeho konto připadá více než třetina ze všech 3,8 milionů vozů Octavia, které byly doposud na celém světě prodány. Zejména v Evropě se ŠKODA Octavia Combi od svého uvedení na trh v roce 1998 stala bestsellerem. V roce 2012 připadlo 23,7 % všech evropských prodejů značky na model ŠKODA Octavia Combi, v západní Evropě pak dokonce 25,2 %. V Německu, největším evropském a po Číně druhém největším trhu značky ŠKODA na světě, se kombi na prodejích řady Octavia v roce 2012 podílelo více než 92 %. Se 42 200 registrovanými vozy byla ŠKODA Octavia Combi v Německu v minulém roce nejprodávanějším dováženým vozem. Ve Švýcarsku se stal model Octavia Combi v roce 2012 s 9 446 dodanými vozy jedničkou v kategorii automobilů s karoserií kombi.
 
ŠKODA Octavia Combi stanovuje měřítka ve třídě
 
Ať už s pohonem předních kol, nebo ve verzi 4×4 – nová Octavia Combi skvěle symbolizuje hodnoty značky ŠKODA. Nabízí nadčasově elegantní design, velkorysou nabídku prostoru pro posádku i její zavazadla, kvalitu, precizní zpracování, řadu "Simply Clever" detailů, moderní techniku a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. „Nová ŠKODA Octavia Combi je skvělým obohacením segmentu kompaktních kombi,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „V tomto voze se dokonale snoubí vysoká funkčnost s dynamikou a elegancí. Je správnou odpovědí na zvýšené požadavky zákazníků v této třídě, která silně roste jak v celosvětovém měřítku, tak zejména v Evropě,“ říká Eichhorn.
 
Nová ŠKODA Octavia Combi nevyrostla jen v porovnání se svou předchůdkyní; v otázce prostornosti stanovuje nová měřítka i ve své třídě. Objem zavazadlového prostoru se mezigeneračně zvětšil o pět litrů na celkových 610 litrů. Rozdíl oproti novému liftbacku je pak dvacet litrů. V případě, že se sklopí opěradla zadních sedadel, zvětší se objem zavazadlového prostoru dokonce na 1 740 litrů (Octavia Combi II: 1 655 litrů). K tomu je nutno připočíst i řadu "Simply Clever" prvků, mimo jiné například mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, kterou lze variabilně uspořádat.
 
Dynamický a nadčasově elegantní je design. Automobil zaujme svou čistotou, precizností a dokonalými proporcemi. Navíc nová ŠKODA Octavia Combi nabízí nejmodernější technologie. O bezpečnost se stará řada elektronických asistenčních systémů, o pohodu na palubě zase četné elektronické komfortní a navigační systémy a systémy infotainmentu. Nově vyvinuté motory mají až o 17 % nižší spotřebu než motory předchozí generace. Jejich nabídka pro model Octavia Combi zahrnuje čtyři zážehové a čtyři vznětové motory. Nechybí mezi nimi verze GreenLine se sníženou spotřebou a emisemi CO2 ve výši pouhých 87 g/km. Pro model Octavia Combi 4×4 jsou v nabídce tři agregáty. Tato verze je vybavena pohonem všech kol systémem s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.
 
Růstová strategie 2018 je nadále úspěšná – rekordní prodeje v roce 2012
 
Nová ŠKODA Octavia je jedním z hlavních pilířů Růstové strategie ŠKODA. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem česká značka odstartovala  největší modelovou ofenzívu své historie. Jen v posledních dvanácti měsících uvedla automobilka na trh tři zcela nově vyvinuté vozy: novou generaci řady Octavia a modely Citigo a Rapid. „Do roku 2015 představíme každých šest měsíců jeden nový nebo přepracovaný automobil značky ŠKODA,“ říká profesor Vahland. „Naše modelová ofenzíva je nejlepším receptem proti slabým trhům.“
 
S celkem 939 200 prodanými vozy dosáhla ŠKODA v roce 2012 nového prodejního rekordu. V porovnání s rokem 2011 vzrostly dodávky zákazníkům o 6,8 %.
 
Rok 2013 ve znamení modelové ofenzívy – v centru pozornosti jsou růstové trhy
 
Rok 2013 je pro značku ŠKODA zcela ve znamení modelové ofenzívy. ŠKODA AUTO v tomto roce představí celkem osm nových nebo přepracovaných vozů. První polovina roku bude pro českou automobilku ve znamení náběhu výroby a zahájení prodeje nové generace modelové řady Octavia. Letošní rok chce přitom ŠKODA AUTO využít k tomu, aby svou pozici na mezinárodním trhu dále posílila. „Automobilový rok 2013 celkově nebude jednoduchý,“ říká Winfried Vahland. „Přesto budeme udržovat vysoké tempo a i v ekonomicky náročné době budeme nadále pokračovat v naší růstové strategii.“
 
Nové atraktivní akční modely: Fabia Combi Monte Carlo a Roomster Noire
 
Modelovou ofenzívu značky ŠKODA podpoří také nové, atraktivní akční modely. V Ženevě automobilka poprvé představí akční modely ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo a ŠKODA Roomster Noire.
 
ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo je připomínkou 112tileté úspěšné sportovní tradice české značky. Nové kombi doplňuje dosavadní nabídku stejně pojmenovaného hatchbacku. Vychází z výbavové verze Ambiente, kterou rozšiřuje o dynamické prvky. Poznávacím znamením vozu je sportovní podvozek v kombinaci s černými 16" koly Comet a černým plastovým lemováním podél spodní části vozu. Do černa jsou laděny také B-sloupky, optika předních světlometů, maska chladiče a vnější zpětná zrcátka či střešní nosič. Linie střechy končí velký zadním spoilerem. Okna mají vyšší stupeň zatmavení (SunSet). Pro akční model Fabia Combi Monte Carlo je v nabídce osm barev: červená Corrida, stříbrná Brilliant, bílá Candy, černá Magic, béžová Cappuccino, žlutá Sprint, šedá Steel a modrá Race. Pro vůz jsou k dispozici všechny aktuální motorizace modelu Fabia Ambiente. V interiéru zaujmou sportovní sedadla v černočerveném designu. Strop a podlaha jsou černé. Kromě toho má Fabia Monte Carlo Combi také malý kožený paket: tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky jsou potaženy perforovanou kůží s červeným obšitím. Prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli.
 
Premiéru v Ženevě slaví také nový akční model ŠKODA Roomster Noire. Základem je výbavová verze Ambition, včetně palety motorizací. Jak prozrazuje název akčního modelu, prim na voze hraje černá barva. Roomster Noire je posazen na 16" kolech Comet z lehké slitiny v černém provedení; stejný odstín má také optika předních hlavních i mlhových světlometů. Černě lakovaná je pak maska chladiče, vnější zpětná zrcátka, spojler předního nárazníku nebo difuzor vzadu. Skla od B-sloupků dozadu mají vyšší stupeň tónování SunSet. V nabídce je pět barevných odstínů: červená Corrida, stříbrná Brilliant, bílá Candy a béžová Cappuccino volitelně v kombinaci s černou střechou, nebo vůz kompletně v metalické barvě černá Magic s perleťovým efektem. Provedení interiéru akčního modelu ŠKODA Roomster Noire má spoustu prvků společných s modelem Fabia Combi Monte Carlo, především černo-červená sportovní sedadla či malý kožený paket (tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky) s perforovanou kůží a červeným obšitím. Také přední prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli.
 
Investice doma i ve světě
 
V rámci svých růstových plánů investuje ŠKODA AUTO jak na mezinárodních trzích, tak i doma v České republice. Ve světovém kontextu automobilka sází především na růstové trhy Ruska, Indie a Číny. V Rusku se už několik týdnů vyrábí kompaktní SUV ŠKODA Yeti v závodě společnosti GAZ v Nižním Novgorodu. V budoucnu se tu bude vyrábět také nová ŠKODA Octavia pro ruský trh. Zahájení výroby je plánováno na polovinu roku 2013. Od jara 2014 je navíc plánována i výroba nového modelu ŠKODA Rapid pro Rusko. V Indii sjíždí z linky ve výrobním závodě v Púně od konce roku 2011 mimo jiné i místní varianta kompaktního sedanu Rapid. V Číně se pak výroba čínské verze modelu Rapid rozjede letos, později bude následovat také nová generace modelu ŠKODA Octavia.
 
Automobilka silně investuje také do výrobních závodů v České republice. Před několika měsíci byl položen základní kámen pro rozšíření stávajícího technologického a vývojového centra v mladoboleslavské Česaně. Vysoké investice byly vynaloženy i do oblasti výroby: pro modely Rapid a nová Octavia byly zmodernizovány a rozšířeny velké části výrobních provozů v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. V závodě ve Vrchlabí vyrábí ŠKODA AUTO od poloviny října 2012 dvouspojkové převodovky DSG pro potřeby koncernu Volkswagen. Během uplynulého roku byly stávající prostory přebudovány do podoby závodu vybaveného špičkovými technologiemi.
 
Motorsport: ŠKODA startuje v mistrovství WRC-2 a v Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích
 
Na plný plyn jede ŠKODA AUTO v motoristickém sportu se soutěžními speciály ŠKODA Fabia Super 2000. Na úvod sezóny série WRC-2 2013 vyhrála německá posádka Sepp Wiegand / Frank Christian legendární Rally Monte Carlo. Na pozici továrních jezdců ve vybraných soutěžích série WRC-2 hájí barvy týmu ŠKODA Motorsport Finové Esapekka Lappi a Janne Ferm. Druhou tovární posádku tvoří stejně jako dosud Jan Kopecký a Pavel Dresler, kteří nastoupí na start vybraných závodů série European Rally Championship (ERC).
 
Sezóna 2012 byla jednou z nejúspěšnějších v historii týmu ŠKODA Motorsport. Potřetí za sebou vyhrál tým titul mistra IRC v hodnocení značek. ŠKODA se tak stala nejúspěšnější značkou v historii šampionátu. Taktéž potřetí v řadě si pilot vozu ŠKODA Fabia Super 2000 dojel pro titul Mistra IRC v hodnocení jezdců. Tentokrát to byl Andreas Mikelsen. Tovární jezdec značky ŠKODA Juho Hänninen se se svým navigátorem Mikko Markkulou stali už před závěrečným závodem mistry Evropy v automobilových soutěžích. Vítězství v asijsko-pacifickém mistrovství APRC bylo pro značku ŠKODA dalším z vrcholů mimořádně úspěšné závodní sezóny 2012. K tomu je nutno přičíst ještě šest mistrovských titulů v národních šampionátech (Česká republika, Rakousko, Německo, Slovinsko, Turecko a Bulharsko).
 
ŠKODA AUTO na 83. mezinárodním autosalonu v Ženevě:
 
Expozice ŠKODA AUTO: výstaviště PALEXPO, hala 2, stánek 2 160
Plocha expozice: 2 000 m2 ve dvou patrech
Tisková konference značky ŠKODA: 05. 03. 2013, 10:00 hod.

Počet vystavovaných vozů první tiskový den: 10 vozů
(výhradně nová ŠKODA Octavia: 6× Octavia, 2× Octavia Combi, 2× Octavia Combi 4×4);

Počet vystavovaných vozů druhý tiskový den: 13 vozů
(3× Octavia, 2× Octavia Combi, 2× Rapid, 2× Citigo, 1× Yeti L&K, 1× Superb Combi L&K, 1× Fabia Combi Monte Carlo, 1× Roomster Noire);

Počet vystavovaných vozů ve dnech pro veřejnost: 13 vozů
(2× Octavia, 2× Octavia Combi, 1× Octavia Combi 4×4, 2× Rapid, 2× Citigo, 1× Yeti L&K, 1× Superb Combi L&K, 1× Fabia Combi Monte Carlo, 1× Roomster Noire);

Tiskové dny: 05. 03. – 06. 03. 2013
Dny pro veřejnost: 08. 03. – 17. 03. 2013

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …