Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku

21.10.2015 20:06 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila výstavbu trakční napájecí stanice v Albrechticích. Nová měnírna je klíčová pro zachování železniční dopravy na důležité spojnici mezi Ostravou a Českým Těšínem ve stávajícím rozsahu a bez ohledu na plynulost provozu.

Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Trakční napájecí stanice slouží k převodu elektrické energie z distribuční sítě na parametry potřebné k napájení trakčního vedení přilehlých tratí. Ke stanici Albrechtice vede z distribuční soustavy vysoké napětí o velikosti 22 kV. To bude měnírna převádět na 3 kV stejnosměrného napětí, což je hodnota, která charakterizuje napájecí soustavu železnice v celé severní části České republiky.

Systém stál přibližně 20 let na mobilní trakční napájecí stanici. Její technologie byla však již na hranici životnosti a fungovala pouze díky intenzivní údržbě. Bez realizace stavby by hrozilo, že trať nebude možné nadále provozovat v elektrické vozbě.

„Nová trakční napájecí stanice zajistí spolehlivý zdroj elektřiny a ukončí dvacetileté provizorium. Navíc zvýší i bezpečnost provozu, protože v případě nouze umožní i částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají. Tím zabezpečí plynulost provozu na páteřní železniční síti,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Areál nové napájecí stanice byl vybudován poblíž stávajícího zařízení. Jedná se o oplocenou přízemní budovu, v níž byla zřízena nová technologie pro napájení trakčního vedení, kabelizace, telekomunikační zařízení a elektrická požární a bezpečnostní signalizace. Rovněž bylo provedeno napojení napájecí stanice na stávající trakční vedení.

Plánované celkové náklady stavby s názvem Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice činí 149 999 626 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 109 115 486 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.


Název stavby

Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

Viamont DSP a.s.
(od 1. 1. 2015 STRABAG Rail a.s.)

Termín zahájení

4/2014

Termín dokončení

12/2015

Celkové náklady stavby

149 999 626 Kč

Schválený příspěvek EU

109 115 486 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Sliby

Dobrý den, trochu mě zaskočila vaše odpověď na tento dotaz. https://www.parlamentnilisty.cz/profily/plk-Ing-Zdenek-Nytra-111912/otazka/Stava-se-snad-ODS-populistickou-stranou-159969. Pokud nejste populisté, což doufám nejste, tak proč dávat nereálné sliby, jakože postavíte palác, z kterého ale ve fi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Úložní doba balíku na poště je stále sedm dnů

22:03 Česká pošta: Úložní doba balíku na poště je stále sedm dnů

Česká pošta v současné době přebírá do své přepravy téměř 400 tisíc balíků denně. Pokud si zásilku k…