Nový Ford Fiesta přežil vražedné testy bez ztráty květinky!

08.12.2012 13:34 | Zprávy

Ford podrobil novou Fiestu rozsáhlému testovacímu programu, aby ji připravil i na ty nejextrémnější podmínky, jaké mohou nastat při každodenním provozu v různých končinách světa.

Nový Ford Fiesta přežil vražedné testy bez ztráty květinky!
Foto: red
Popisek: Ford

Technici Fordu najeli při testování nové Fiesty 1,2 milionu kilometrů na veřejných komunikacích a 850 000 km na polygonech zahrnujících hrbolaté dlážděné silnice i hluboké výmoly. Fiesta se nevyhnula ani testování v extrémních klimatických podmínkách, za teplot od -40 do 82 °C.

„Kombinace technicky náročných laboratorních simulací, tvrdých jízdních testů na polygonech a zkoušek v běžném provozu nám pomohla přivést na svět spolehlivou Fiestu, jejíž majitelé si budou moci být jistí, že přežije i to nejhorší, co ji po dobu její životnosti potká,“ řekl Glen Goold, šéfkonstruktér programu nové Fiesty z Ford of Europe.

Při testování odolnosti ve zkušebním areálu společnosti Ford u belgického Lommelu se nová Fiesta projela mimo jiné po površích, které přesně napodobují skutečně existující silnice ve Velké Británii, Francii a Americe.

Během testů se simulují nejhorší podmínky, s nimiž se mohou automobily zákazníků v reálném provozu setkat. Uměle vybudované překážky jsou navrženy tak, aby vystavily testované součásti přesně definovanému zatížení. Testy v laboratořích pak simulují celou životnost vozu i jednotlivých podsestav a někdy trvají celé týdny. Například při jedné zkoušce robotické rameno napodobuje člověka tlačícího dlaní na kapotu silou 360 N – ovšem 3000x za sebou!

Program Voice of Customer Fleet sestává z testů blízkých reálnému provozu na hlavních tazích, venkovských cestách i ve velkých městech. Byl vyvinutý v Americe a v Evropě se používá od roku 2010. Posuzují se při něm různé pazvuky, pozice člověka v sedadle nebo i takové scénáře, kdy vozu zcela dojde palivo. Cílem této konkrétní zkoušky je ověření robustnosti palivové soustavy při nedostatku pohonných hmot a také přesnost ukazatele zbývajícího dojezdu.

Ford pro testování nové Fiesty najal 100 řidičů všech postav a věkových kategorií a vyčlenil pro ně 115 vozů, které byly opatřeny zapisovači jízdních údajů. Zároveň byli řidiči vyzváni, aby aktivně hlásili případné problémy nebo navrhovali možná zlepšení.

Jeden z celkem jednatřiceti těchto testů dokonce prověřoval i srozumitelnost a jednoznačnost návodu k obsluze. „Tím, že jsme věnovali tolik pozornosti každému aspektu vozu, jsme dosáhli výrazného posunu v uživatelské a řidičské přívětivosti nové Fiesty,“ řekl Thomas Schlimbach, vedoucí technik programu Voice of Customer Fleet z Ford of Europe. „Všichni jsme se někdy ocitli v situaci, kdy jsme nerozuměli návodu, ať už se to týkalo našeho auta, nebo – což je asi častější – montáže nábytku.“

Nový Ford Fiesta je tedy dokonale připraven na vše, co ho na silnicích celého světa čeká. První nové Fiesty se objevují na našich silnicích již v těchto dnech.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Pražská záchranná služba představila nová speciální vozidla Atego a Iveco

13:28 MHMP: Pražská záchranná služba představila nová speciální vozidla Atego a Iveco

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy oficiálně převzala na Mariánském náměstí před budovou Nov…