„Rovnost žen a mužů je hodnotou, která je významná pro celou společnost. Proto jsme si pro televizní spoty vybrali dvě témata, kterým se v rámci této agendy dlouhodobě věnujeme, a ty chceme české veřejnosti komunikovat,“ řekla v úvodu náměstkyně ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Martina Štěpánková.
„Dva ze spotů se věnují fenoménu domácího násilí a cílí především na jeho svědky a svědkyně. Jsme rádi, že toto téma také svým partnerstvím zaštítila Česká televize. Další dva spoty se zaměřují na slaďování práce a soukromí a snaží se poukázat na jeho prospěch pro všechny členy a členky rodiny,“ doplnila Štěpánková.
Videospoty ke shlédnutí/stažení:
http://www.vlada.cz/cz/ppov/rovne-prilezitosti-zen-a-muzu/aktuality/kampan-to-je-rovnost!---videospoty-154236/
Jitka Poláková z organizace proFem a také členka Výboru pro prevenci domácího násilí a násilí na ženách představila fenomén domácího násilí a jeho negativní společenské důsledky. Hovořila mimo jiné i o nedávno dokončené Analýze výskytu a latence domácího násilí v partnerských vztazích: „Domácí násilí je závažným a bohužel stále častým jevem ve společnosti. Proto jsem ráda, že se i vláda ČR snaží o osvětu v této oblasti. Jak ukázala Analýza výskytu a latence domácího násilí v partnerských vztazích, kterou organizace proFem zpracovala, prevalence domácího partnerského násilí vůči ženám se v České republice pohybuje v intervalu 17–40 % dle typu cílové skupiny.“
Další součástí kampaně To je rovnost! je kromě domácího násilí také slaďování práce a soukromí. V ČR se nadále do péče o děti zapojují výrazně častěji ženy než muži. V čerpání rodičovského příspěvku jsou muži dlouhodobě zastoupeni v méně jak 2 % případů. Překážkou slaďování pracovního, soukromého a rodinného života je mimo jiné také nedostatek míst v zařízeních péče o děti předškolního věku. V nízkém objemu jsou například využívány flexibilní formy práce, přičemž z celkového počtu 316 400 osob, které v roce 2014 pracovaly v ČR na částečný úvazek, tvořily 71 % ženy. To poukazuje na jejich převažující primární zodpovědnost za péči, která pak ovlivňuje jejich postavení na pracovním trhu. Proto kampaň oslovuje rodiče a nastávající rodiče, kteří stojí před otázkou, jak slaďování řešit.
TV spoty vytvořilo animační studio KLUCIvespolek, jehož zástupce Jirka Novák na tiskové konferenci s úsměvem doplnil: „S tématem rovnosti žen a mužů jsme neměli velké zkušenosti, nicméně spolupráce s Úřadem vlády nás ovlivnila natolik, že uvažujeme o změně názvu našeho studia na KLUCIaHOLKYvespolek.“
TV spoty budou v průběhu března vysílány v České televizi jako součást mediálních aktivit kampaně To je rovnost!, která byla zahájena 25. listopadu 2016. Cílem kampaně je oslovit širokou veřejnost tak, aby si byla vědoma, že mnohé praktické otázky každodenního života jsou otázkami rovnosti žen a mužů.
Kampaň probíhá v rámci projektu „Domácí násilí a genderově podmíněné násilí / Uplatňování hlediska rovných příležitostí žen a mužů a podpora slaďování pracovního a soukromého života“ podpořeného grantem z Norska.
S plakáty a dalšími propagačními předměty se můžete setkat v prostředcích městské hromadné dopravy krajských měst nebo v knihovnách, mateřských a rodinných centrech či na úřadech práce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva