„Obáváme se, že po zavedení tohoto systému na silnicích vyšších tříd se řidiči budou snažit kontrolní místa objíždět. Tím zatíží a poškodí krajské silnice ještě ve větší míře než dosud,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jan Zahradníček.
Kraj teď připraví podklady s vlastním návrhem umístění vah na krajských komunikacích v návaznosti na místa vážení na dálnicích a silnicích I. třídy. Zohlední přitom i současnou a předpokládanou dopravu těžkých nákladních vozidel v regionu. Výsledkem bude mapa kraje, kde budou zakresleny úseky vhodné pro umístění vysokorychlostních vah.
Olomoucký kraj už v roce 2004 pořídil nízkorychlostní váhy, které využívá správa silnic. Vážení provádí na území kraje také Centrum sužeb pro silniční dopravu a policie. Vloni zkontrolovaly 468 náklaďáků, téměř třetina byla přetížená.
„Z pokut vybraných od majitelů přeložených aut měl Olomoucký kraj za rok 2018 příjem 860 tisíc korun. Nám ale nejde o sankce, chceme především chránit naše silnice, které s obrovskými náklady opravujeme a přetížená auta je prokazatelně ničí,“ doplnil Zahradníček.
Zatímco u původních nízkorychlostních vah musí auta sjet na odstavnou plochu, kde je správa silnic nebo policie zváží na přenosném zařízení, vysokorychlostní systém je zabudován přímo do vozovky a hmotnost změří okamžitě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV