Ombudsman: Předpisy od letošního roku více chrání spotřebitele

16.03.2023 11:17 | Tisková zpráva

Novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele zesílila postavení zákazníků. Podnikatelům naopak přinesla další povinnosti. Shrnutí aktuálních pravidel nabízí k dnešnímu Světovému dni ochrany spotřebitelských práv na svých webových stránkách i ombudsman.

Ombudsman: Předpisy od letošního roku více chrání spotřebitele
Foto: ochrance.cz
Popisek: Veřejný ochránce práv - logo

Zásadní změny se týkají reklamací. Stále platí, že reklamovat je možné vady, které na zboží existovaly v okamžiku koupě a projeví se během dvou let od pořízení zboží. Novinkou ale je, že u zboží koupeného po 6. lednu 2023 je po celý první rok na prodejci, aby prokázal, že zboží bylo v době prodeje v pořádku. Dřív takové pravidlo platilo jen během prvního půl roku od prodeje.

Nově zákon také stanoví, že prodejce musí nejpozději do třiceti dní reklamaci nejen vyřídit, ale také o tom informovat zákazníka. Občanský zákoník uvádí také konkrétní pořadí toho, co může spotřebitel při reklamaci požadovat. Primárně jde o opravu nebo výměnu věci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Kampaň

Dobrý den, možná se pletu, ale neutrácí za kampaň ze všeho nejvíc právě vaše hnutí? Možná by nebylo na škodu, kdyby se limit pro politickou kampaň snížil - co vy na to? Třeba byste jako politici pak víc makali a nespoléhali na to, že pak uděláte kampaň - nic osobního, zrovna vás je vidět docela dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Speed Marathon 2025

7:33 Policie ČR: Speed Marathon 2025

Zapojte se do výběru míst, kde budou policisté v rámci Speed Marathonu dohlížet na bezpečnost a plyn…