Cílem doporučení je upozornit na nejčastější situace, kdy k diskriminaci může dojít, a poskytnout návod, jak takovým situacím předejít. Doporučení nabízí také konkrétní tipy, jak přispět ke zlepšení postavení těch zaměstnanců, kteří se setkávají se znevýhodněním nejčastěji.
„Obracím se v doporučení na zaměstnavatele, kteří se chtějí vyhnout diskriminaci. Domnívám se, že takových je většina. Pevně totiž věřím, že pro většinu zaměstnavatelů je důležitá spokojenost zaměstnanců. Právě férové a důstojné pracoviště je stěžejním předpokladem pro to, aby byli zaměstnanci spokojeni a mohli se plně věnovat své práci,“ uvedl ombudsman Stanislav Křeček.
Ombudsman vychází především z případů, kterými se on a jeho předchůdci zabývali. Zohledňuje také rozhodnutí českých a mezinárodních soudů ve věcech diskriminace. Věnuje se otázkám od výběru nového zaměstnance až po skončení pracovního poměru. Poradí, na co myslet při formulaci pracovních inzerátů, odměňování nebo uzavírání pracovních smluv. Vysvětlí, jak diskriminaci či šikanu řešit, pokud se už na pracovišti objeví.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva