Fond pojištění vkladů vrací peníze 6898 klientům záložny WPB Capital. Celkem jim vyplatí 2,796 miliardy korun. „Vyplaceno je již přes 47 procent věřitelů. Prozatím jim fond vrátil přes 2,27 miliardy korun. Podle zkušeností s výplatami klientů dříve zkrachovalých družstevních záložen si ne všichni věřitelé výplatu náhrady v zákonné lhůtě vyzvednou. Lze tedy předpokládat, že i po uplynutí zákonné tříleté lhůty budou věřitelé s nevyzvednutou náhradou vkladu. Jejich počet lze předpokládat v řádu jednotlivců. Prozatím si své vklady nevyzvedlo 3603 lidí. Přesto se jedná o zatím nejrychlejší proces výplaty věřitelů v Česku,“ popsal advokát Jiří Švihla, likvidátor WPB Capital.
Nejvíc výplat proběhne v hlavním městě, cizinců je minimum. Nejvíce klientů – 3350 – měla zkrachovalá družstevní záložna v Praze, tady lze tedy očekávat největší nápor věřitelů. Hlavní město následují střední Čechy, kde měla záložna 900 klientů. Mezi věřiteli je také 80 cizinců. Těch je nejvíce z Německa a Slovenské republiky. Také jejich výplaty bude zajišťovat Fond pojištění vkladů.
Valná většina klientů zkrachovalé kampeličky dostane své peníze zpět v plné výši. „Průměrná výše vkladu na jednoho klienta mírně přesahuje 400 tisíc korun. Mezi klienty záložny WPB Capital bylo i sedm takových, jejichž úspory přesáhly hranici 2,752 milionu korun, tedy maximální možnou částku, na kterou se pojištění vkladů vztahuje. Peníze nad tuto sumu v celkové výši 42,622 milionu korun proto klienti musí nárokovat v likvidačním řízení. Většinu těchto finančních prostředků ale tvoří vklad jediného klienta, který měl v záložně uloženo více než 39 milionů korun,“ uvedla Renáta Kadlecová, výkonná ředitelka Fondu pojištění vkladů.
Vyplácení peněz zatím probíhá bez výrazných komplikací. „Určité komplikace nastaly v několika případech na straně věřitelů, kteří reklamovali výši vyplacené náhrady. Vesměs se ale v rámci reklamačního řízení potvrdila správnost vypočtené náhrady vkladu. Tyto reklamace lze zcela jistě spojit s častými stížnostmi klientů, že neobdrželi žádné výpisy z účtů, a tudíž nemají žádnou možnost si zkontrolovat výši své náhrady. Dalším ojedinělým problémem, který se vyskytl v pobočkách vyplácející České spořitelny, je způsob identifikace cizinců, kteří prokazují svou totožnost nikoli rodným číslem, nýbrž datem narození,“ vysvětlil Jiří Švihla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva