Konstrukce dlouhá 55 metrů a vážící 290 tun se ve středu v poledne dala s pomocí hydraulických pístů do pohybu. „Konstrukce mostu je zpevněná dočasnými vzpěrami a deskami tak, aby bylo možné s mostem manipulovat, na konstrukci jsou přimontována kolečka. S konstrukcí se manipuluje s pomocí hydraulických pístů, těmi se konstrukce velmi pomalu přesouvá nad řeku. Nasunutí probíhá pouze ve směru kolmo nad řeku, aby se konstrukce dostala mezi levý a pravý břeh, kde se spustí přibližně o metr níže do finální pozice. Celá akce zabere několik dní,“ popisuje technicky náročnou akci generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák.
Poté dojde ke kompletaci konstrukce již nad vodou. Nejdříve dělníci osadí bednění a výztuže, následovat bude betonáž, izolace mostovky a římsy, osazování příslušenství, přepojování definitivních inženýrských sítí.V příštím roce bude rovněž vybudována tramvajová trať na obou polovinách mostu i jeho předpolí v ulici Masarykova. Celý most bude stavebně dokončený během léta příštího roku.
Nový most na Masarykově třídě bude ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celková délka dosáhne 63,3 m, široký bude 26,3 m. Most povede ve výšce 7,65 m nad dnem řeky. Konstrukce nového mostu i samotné koryto Moravy pod mostem je navrženo tak, aby zajistilo převedení průtoku 380leté vody o průtoku 650 m³/s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva