Povodí Vltavy: Plavba na Vltavské vodní cestě

03.05.2020 11:42 | Zprávy

V posledních dnech se objevují, zejména na sociálních sítích, různá nepodložená tvrzení a zavádějící výroky na adresu správce Vltavské vodní cesty (VVC), kterým je státní podnik Povodí Vltavy, i na adresu Státní plavební správy, ve kterých autoři obviňují tyto organizace ze svévolného a neopodstatněného omezení plavby přes plavební komory a hráze vodních děl. Jako správce VVC považujeme za nezbytné tyto zcela účelové a nepravdivé výroky uvést na pravou míru, a to v zájmu objektivního a pravdivého informování veřejnosti.

Povodí Vltavy: Plavba na Vltavské vodní cestě
Foto: Povodí Vltavy
Popisek: Povodí Vltavy

„Předně je třeba říci, že státní podnik Povodí Vltavy, který je subjektem kritické infrastruktury, přijal nezbytná opatření k zajištění funkce a bezpečnosti prvků kritické infrastruktury, mezi které patří vodní díla Orlík a Slapy, nikoli svévolně a bez pádného důvodu, ale na základě usnesení vlády České republiky č. 332 ze dne 30. března 2020, o přijetí příslušného krizového opatření. Tato opatření zahrnují, mimo jiné, omezení převážení plavidel na vodních dílech Orlík a Slapy. Platnost tohoto opatření neustále trvá. Státní podnik Povodí Vltavy jako správce Vltavské vodní cesty je tím posledním, kdo by měl zájem jakkoli zbytečně omezovat plavbu. Naopak, děláme vše pro to, abychom v rámci zákonných možností přispěli k postupnému návratu našich spoluobčanů do běžného života. Právě proto jsme také zajistili od 1. 5. 2020 převoz plavidel, byť v omezeném režimu, přes hráze vodních děl Slapy a Orlík. Počet plavidel, která jsme schopni v rámci omezeného režimu v květnu přes obě hráze přepravit, je v podstatě stejný jako je průměrný počet přepravených plavidel za posledních pět let v tomto období,“ vysvětluje v této souvislosti Petr Kubala, generální ředitel Povodí Vltavy a dodává, že „právě posledních pět let, je podle informací Státní plavební správy období, kdy výrazně vzrostla intenzita plavebního provozu v ČR“.

Není tedy třeba obávat se, že by zmíněné omezené proplavování přes vodní díla Slapy a Orlík nebylo dostačující. Kapacita převážení plavidel v nastávajícím omezeném režimu od 1. 5. 2020 je pro vodní dílo Slapy 112 plavidel, pro vodní dílo Orlík pak 120 plavidel. Pro srovnání, v předchozích pěti letech byl průměrný počet plavidel, převážených v měsíci květnu přes vodní dílo Slapy 113 plavidel, stejný údaj pro vodní dílo Orlík činí 122 plavidel.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Dočkáme se změny Zelené dohody?

Dobrý den, frakce Patriotů navrhovala zařadit na program jednání pléna EP bod věnovaný nutnosti změnit Green Deal. Vy jste prý byli proti. Proč? Vy si nemyslíte, že je revize nutná? A i kdyby projednání prošlo, je vůbec reálné, že se jako většina politiků v EU probudí a dočkáme se změny? Podle mě se...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Inspirace pro volbu vzdělání a kariéry

19:28 Hospodářská komora: Inspirace pro volbu vzdělání a kariéry

Mezi sektory s největší perspektivou do budoucna patří kybernetická bezpečnost, herní průmysl a mode…