O problematice účelových registrací, čili oficiálně vykazovaných prodejích osobních vozů, které však po tuzemských silnicích nikdy nejezdily a nejpozději do tří měsíců definitivně opouštějí Českou republiku, informuje společnost Médea Research již od července, kdy přinesla jako první statistiky očištěné od těchto registrací. Z dosavadních analýz vyplynulo, že nejvíce reexportů, a tedy i nejzkreslenější čísla prodejů, vykazuje od začátku roku 2014 Ford, následován Seatem, Volkswagenem a Škodou. Nyní přináší Médea Research jako první v Česku analýzu, v níž jsou vedle účelových registrací identifikovány také registrace automobilek na vlastní mateřské firmy.
Nejvíce sama na sebe registruje Škoda. Největší podíl má BMW
Z veřejně dostupných dat ministerstva dopravy vyplývá, že automobilky registrují vlastní vozy i na své mateřské firmy. Tyto registrace absolutně nejvíce realizuje v roce 2014 Škoda Auto (2.802 registrací), dále Hyundai (883 registrací) a BMW (404). Největší podíl registrací na mateřskou firmu ze všech svých registrací mají z velkých značek BMW (10,1 %), Mercedes-Benz (8,9 %) a Škoda Auto (5,8 %).
Samoregistrace na vlastní firmy neznamenají automaticky zkreslení prodejů
V reakci na některé informace, které se minulý týden objevily v médiích a často jednostranně referovaly o údajně zásadním podílu samoregistrací při zkreslování výsledků prodejů, se aktuální analýza společnosti Médea Research snaží o transparentní pohled na celou problematiku. Samoregristrace na mateřské firmy prodejců nelze, na rozdíl od zřetelně zkreslujících účelových registrací, považovat jednoznačně za matoucí a výsledné statistiky deformující. Registrace na sebe sama totiž v některých případech obsahují např. údaje o osobních vozech, určených pro operativní leasing, nebo o autech, které výrobce v rámci partnerství poskytl sportovním organizacím, jako je fotbalová či hokejová reprezentace, liga či svaz. Tyto automobily také, na rozdíl od vozů, které do tří měsíců definitivně opustí tuzemské silnice, po českých komunikacích i nadále jezdí. Jednoznačně zkreslujícím faktorem skutečných prodejů osobních automobilů tedy zůstávají účelové registrace, a právě proto se hodlá společnost Médea Research ve svých statistikách i nadále důsledně věnovat identifikaci reexportů a jejich transparentnímu odečtu od statistik uměle navýšených.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva