Prohlášení OSŽ k předání rychlíků Plzeň-Most dopravci GW Train Regio

10.08.2016 21:01 | Zprávy

Ministerstvo dopravy zveřejnilo dne 1.8.2016 tiskovou zprávu, že provoz rychlíků na lince R 16 z Plzně do Mostu bude od poloviny prosince letošního roku (začátku platnosti jízdního řádu 2016/2017) zajišťovat společnost GW Train Regio. K přímému zadání této společnosti Ministerstvo dopravy přistoupilo poté, co antimonopolní úřad potvrdil své rozhodnutí o zrušení soutěže vyhlášené v minulém roce.

Prohlášení OSŽ k předání rychlíků Plzeň-Most dopravci GW Train Regio
Foto: osz.org
Popisek: Odborové sdružení železničářů - logo

Otázkou zůstává, z jakého důvodu se rozhodlo ministerstvo zadat tuto linku právě této společnosti. Z důvodu nejnižší ceny to být nemůže, protože nabídka Leo expresu byla nižší a argument, že byla dodána až po uzavření soutěže není platný. Soutěž byla zrušena, proto datum nabídky nemá význam.

Z důvodu nabídky moderních vozů to také být nemůže, protože GW Train Regio nabízí motorové jednotky 628, které již dlouhá léta jezdily pro Deutsche Bahn. Proto také internetový server „ iDnes“ nazval svůj článek o tomto záměru ze 22.5.2016 „Další německé ojetiny na české koleje.“

Z důvodu síťovosti veřejné dopravy to také být nemůže, protože síťovost zajišťují svou činností České dráhy a sdělení ministra dopravy Dana Ťoka, že již probíhají jednání o podmínkách uznávání jízdného, může způsobit napadení tohoto úmyslu pro podezření z kartelové dohody.

Zůstává tedy otázka, proč se tak Ministerstvo dopravy rozhodlo. Odpověď nás velmi zajímá.

Bc. Jaroslav Pejša
předseda OSŽ

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…