„Přeložka silnice I/11 do polohy severního obchvatu odkloní tranzitní dopravu a odlehčí centrální části Opavy. Vzhledem k tomu, že se jedná o obchvat města, dojde k výraznému snížení vlivů dopravy na okolí stávajících komunikací. Navrhovaný obchvat přispěje ke zvýšení bezpečnosti všech účastníků provozu,“ uvedl k zahájení výstavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Dosavadní výsledky záchranného archeologického výzkumu Severního obchvatu Opavy přinesly v mnoha směrech překvapivé a neočekávané výsledky. Doposud zjištěné doklady sídelních aktivit v podstatě od mladší doby kamenné (neolitu) až po dobu římskou upozorňují na jedinečnost zkoumané sídelní oblasti; takovéto kontinuální osídlení zaznamenáváme v rámci českých zemí jen velmi ojediněle. K cenným poznatkům přispělo např. i odkrytí unikátního kostrového pohřebiště vybaveného keramickými nádobami a silicitovými nástroji z konce eneolitu a starší doby bronzové (cca 2 000 př. n. l.), jež náleží na našem území k ojedinělým jevům. Je značná pravděpodobnost, že budoucí odkryvy přinesou další zásadní objevy, jež dále rozšíří naše znalosti o pravěkém, ale i středověkém vývoji tohoto regionu.
Na ploše stavby I/11 Opava, severní obchvat – východní část byl proveden komplexní plošný pyrotechnický průzkum s ohledem na skutečnost, že se jedná o lokalitu, kde proběhla největší válečná operace 2. světové války na území dnešní ČR. Tomu odpovídá i četnost kovových nálezů nebezpečné povahy. V úseku obchodního domu Kaufland a vodoteče byla nalezena nevybuchlá munice v počtu 9 ks dělostřeleckých granátů ráže 75 mm včetně nábojnic, 1 ks dělostřeleckého granátu ráže 75 mm, 2 ks ručního protitankového granátu. Byla nalezena i jedna nábojnice protileteckého kanónu Flak ráže 88 mm. Veškerá nalezená munice byla předána policejnímu pyrotechnikovi na likvidaci, vše bylo zadokumentováno a zapsáno v knize nálezů nevybuchlé munice. Při provádění prací bylo postupováno dle osvědčené metodiky a Technologického postupu schváleného Policií ČR.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020 a bude spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Data o stavbě
Hlavní trasa:
délka: 1627 m
kategorie: S 11,5/80 výhledově S 24,5/100
počet stavebních objektů: 91
zhotovitel: Společnost MS + K + IDS OPAVA, severní obchvat – východní část
Správce společnosti: M- SILNICE a.s., Společník: KARETA s.r.o., a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s.
cena: 407 790 tis. Kč (bez DPH)
délka výstavby: 34 měsíců
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva